Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault a Google hovoria digitálnou rečou

Automobilka Renault a spoločnosť Google Cloud sa spojili, aby urýchlili digitalizáciu výrobných závodov a logistického reťazca výrobcu.

Skupina Renault a Google Cloud založili nové partnerstvo za účelom zdieľania priemyslových a technologických skúseností, s cieľom urýchliť digitalizáciu priemyslovej štruktúry skupiny Renault a rozvoj priemyslu 4.0. Skupina Renault, uznávaný činiteľ priemyslu 4.0, vyvíja od roku 2016 svoju vlastnú digitálnu platformu, aby prepojil a spojil priemyslové dáta 22 výrobných areálov celej skupiny na svete (predstavujúcich 76 % výroby vozidiel) a viac než 2500 strojov.

Účelom tohto nového partnerstva s Google Cloud je okrem iného optimalizácia tejto platformy správy priemyslových dát, ktoré sú vlastníctvom skupiny Renault. Riešenie Google Cloud a jeho skúsenosti so „smart analytics“, s „machine learning“ (ML) a s umelou inteligenciou (AI) umožní skupine Renault najmä zvýšiť účinnosť jej zásobovacieho reťazca a výroby, kvalitu výrobkov, a znížiť environmentálne dopady pomocou úspor energie.

Tato spolupráca navyše podporí vznik a rozvoj nových riešení, z ktorých by mohol celý automobilový sektor dlhodobo ťažiť. Vzdelávanie pracovníkov je rovnako hlavným prvkom tohto nového partnerstva. Skupina Renault a Google Cloud preto plánujú realizáciu jedinečného a vývojového programu za účelom zdokonalenia schopností inžinierskych tímov v oblasti procesov, výroby a informatiky skupiny Renault vďaka seansám coworkingu, vzdelávaniu a zdokonaľovaniu s tímom Google.

Cieľom tohto programu je zlepšenie hospodárenia s dátami vo vnútri skupiny Renault, ktoré dnes predstavujú hlavný prvok každodenného profesného života, ako na úrovni operatívnych, tak rozhodovacích procesov. Znalosti a schopnosti skupiny Renault vo výrobe automobilov, spojené s odbornosťou Google Cloud v „machine learning“ a umelej inteligencii, podporí vytváranie nových priemyslových riešení. Obe spoločnosti plánujú spustenie vzdelávacieho programu za účelom rozvoja schopností pracovníkov skupiny Renault v digitalizovanom svete.

-jj-, zdroj a foto: Renault

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov