Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Faceliftovaný Renault Megane – Benzín, diesel aj plug-in hybrid. A vieme aj ktoré koľko stojí

Megane je pre značku Renault mimoriadne dôležitý. V priebehu 25 rokov sa po svete predalo 7 miliónov kusov, ktoré reprezentovali jeho štyri generácie.

Aktuálne prichádza na náš trh faceliftovaná verzia. Prichádza s mnohými štylistickými zmenami, kvalitnejšími materiálmi, bohatšou výbavou, novými bezpečnostnými a asistenčnými technológiami, ale aj s upravenou a rozšírenou ponukou motorov, vrátane plug-in hybridu označovanej v Renaulte ako E-Tech Plug-In. Nový Megane je k dispozícii ako 5-dverový hatchback alebo kombi v štyroch stupňoch výbavy – Life, Zen, Intens a R.S. Line.

Dizajn exteriéru

Spredu vidieť nový nárazník so zmenenou maskou chladiča, chrómovaným orámovaním hmlových svetiel a prívodmi vzduchu. Tvar zmenil aj zadný nárazník. Celá zadná časť auta je vyprofilovanejšia a ozdobená novými dekoratívnymi prvkami. Po zotmení priťahujú pozornosť podsvietené vnútorné kľučky na dverách. Šestnásť až osemnásť palcové disky a anténa v tvare žraločej plutvy dodáva novému modelu atraktívny vzhľad. Všetky svetlá sú vybavené LED technológiou. Svetlá denného svietenia sú v tvare písmena C v stopercentnom LED prevedení a svetlomety Full LED Pure Vision sú k dispozícií v štandardnom vybavení už od základnej verzie výbavy. Zadné svetlomety, rovnako stopercentne LED, pútajú pozornosť novými lištami s 3D efektom. Sekvenčné zadné smerové svetlá poskytujú high-tech efekt a pútajú pozornosť.

Interiér a technológie

Interiér Renault Megane bol už pôvodne projektovaný s ohľadom na ergonómiu vodiča, teraz má nové typy čalúnenia. Výrazným dojem zanecháva najmä celkom nový plne digitálny 10,2 palcový prístrojový štít, ktorý zobrazuje dôležité jazdné informácie priamo pred očami vodiča. K dispozícii je multimediálny systém novej generácie Easy Link s veľkým dotykovým 7 alebo 9,3 palcovým displejom. Systém, ktorý je kompatibilný s Android Auto a Apple CarPlay, umožňuje personalizáciu nastavení rôznych parametrov automobilu. Systém Multi-Sense poskytuje 4 jazdné režimy – Comfort, Sport, Eco a individuálne plne nastaviteľný MySense.

Samozrejmosťou je celý rad bezpečnostných a asistenčných systémov. Spomeniem systém varovania pri nedodržaní bezpečnej vzdialenosti (DW), systém varovania pred čelným nárazom (FCW), systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (LDW), systém pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA), systém sledovania mŕtveho uhla (BSW), systém rozpoznávania dopravných značiek a varovania pri prekročenej povolenej rýchlosti (OSP a TSR), systém EASY PILOT – asistent pre jazdu na diaľnici a v dopravných kolónach, ktorý pozostáva zo systému pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LC) a adaptívneho tempomatu s funkciou Stop&Go (ACC Stop&Go), systém sledovania únavy vodiča (DAA), systém pre aktívne núdzové brzdenie s funkciou detekcie chodcov a cyklistov (AEBS) či systém upozorňovania na predbiehajúce autá pri brzdení (RCTA).

 

R.S. Line

Okrem verzie Life, Zen a Intens prichádza Megane na trh aj s verziou R.S. Line, ktorá nahrádza doterajšiu GT Line. Vyznačuje sa špeciálnym označením s R.S. logom na predných blatníkoch a na dverách kufra automobilu. Má dvojitú chrómovanú koncovku výfuku, sedemnásť palcové disky kolies z ľahkých zliatin s diamantovým efektom, čalúnením R.S. Line Alcantara s červeným prešívaním a vyhrievanými športovými sedadlami. Červené prešívanie sa objavuje tiež na volante, ktorý je potiahnutý kožou.

Kompletná ponuka motorizácií

Široká ponuka motorov uspokojí všetky potreby a priania zákazníkov. Na výber máte benzínové motory – litrový trojvalec TCe 120 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, 1,33-litrové štvorvalec TCe 140 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou a TCe 160 so sedemstupňovou automatickou prevodovkou EDC. Dieselovú ponuku tvorí 1,5-litrový agregát Blue dCi 115 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou EDC. Novinkou je plug-in hybrid E-Tech Plug-In 160 s automatickou prevodovkou Multi-Mode. Ten môžete mať aktuálne iba vo verzii Grandtour, teda kombi. V hatchbacku bude k dispozícii od budúceho roka. Kombinovaný výkon systému je 117 kW (160 k) a na jedno nabitie vie priesť v elektrickom režime až 50 km, v mestskom cykle dokonca 65 km. A to sa rozprávame o dojazde podľa nového protokolu WLTP.

Faceliftovaný Renault Megan so základným motorom a v základnej výbave stojí 14 790 eur, na opačnom konci cenníka je verzia TCe 160 DEC vo výbave R.S. Line, za ktorý zaplatíte 23 190 eur. Základné kombi sa predáva za 15 790, najvyššia verzia – v tomto prípade E-Tech Plug-In 160 vo výbave R.S. Line – stojí 30 790 eur.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov