Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Toyota nám exkluzívne predstavila nový Yaris

Obľúbené mestské auto je najväčšou novinkou japonského výrobcu pre tento rok.

Súčasná pandémia nového korona-vírusu marí plány všetkým automobilkám a výnimkou, pochopiteľne, nie je ani Toyota. Štvrtá generácia modelu Yaris mala byť pôvodne hlavnou hviezdou stánku Toyoty už na autosalóne v Ženeve. Japonský výrobca sa však musel prispôsobiť vzniknutej situácii a vymyslieť náhradný plán ako novinku predstaviť motoristickej verejnosti.

Výsledkom je, že nová Toyota Yaris pricestovala na Slovensku a my sme si ju mohli prostredníctvom statickej prezentácie prvý raz pozrieť naozaj zblízka. Mali sme si tak možnosť všimnúť, že nový Yaris je oproti predchodcovi o 50 milimetrov širší a o rovnakú hodnotu narástol aj rázvor osi jeho kolies.

V červeno-čiernej farebnej kombinácii pôsobí športovým dojmom, ktorý ešte umocňujú krátke previsy karosérie a kolesá uložené v rohoch. V rámci tlačovej konferencie sme sa neskôr dozvedeli, že nový Yaris stojí na vylepšenej podvozkovej platforme TNGA a výrobca sa zameral aj na zvýšenie tuhosti karosérie.

Interiér je na prvý dojem vzdušný a športové sedadlá ponúkajú dostatok komfortu pre štyroch pasažierov. Prístrojová doska sa môže pochváliť kvalitnými materiálmi a všimli sme si aj dostatok rôznych úložných priestorov,  či moderný head-up displej, čo nie je v malých autách zvykom. Príjemne tvarovaný multifunkčný volant i veľký centrálny dotykový displej pozitívny dojem ešte utvrdzovali.

Keďže naše prvé stretnutie s novým Yarisom prebehlo iba formou statickej prezentácie nemali sme možnosť vyskúšať si pohonné jednotky. Výrobca však sľubuje, že v ponuke budú až tri trojvalcové motory. Základný litrový s názvom VVT-i ponúkne výkon 72 koní, silnejšia atmosférická jednapäťka s obchodným názvom Dynamic Force produkuje 121 konských síl. Teda v prípade, že nie je súčasťou hybridného pohonu, ktorý má byť v ponuke tiež. Vtedy sa jej výkon mierne zníži – na 116 koní a spolupracuje výhradne s planétovou automatickou e-CVT prevodovkou.

Pozitívne vnímame aj cenovú politiku. V základe bude totiž nový Yaris stáť 12 490 eur a vrcholná hybridná verzia sa bude predávať za 16 490 eur. Uvedomujeme si ale, že zatiaľ ide iba o naše prvé dojmy a úvahy. To, aký nový Yaris v skutočnosti je a či sa jeho kúpa oplatí, sa dozvieme až v podrobnom redakčnom teste.

Autor: Daniel Balucha

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov