Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ford a VW: Aliancia pre elektromobilitu aj robotické autá

Automobilka Ford plánuje od roku 2023 vyrábať na európskom kontinente nový elektromobil založený na platforme MEB skupiny Volkswagen. Ročný objem výroby tohto modelu by mohol presahovať 600.000 kusov.

Spoločnosti Ford Motor Company a Volkswagen AG tento mesiac podpísali kontrakty, ktoré im umožnia reagovať na rýchlo sa meniace potreby zákazníkov v Európe aj ďalších regiónoch. Spolupráca využije silných stránok oboch partnerov v oblastiach užitkových a elektrických automobilov. Prípravu týchto dohôd oznámili Ford a Volkswagen už vlani v júli.

Spoločnosti od čerstvej aliancie očakávajú rýchlejšiu obmenu svojich modelových portfólií, zapracovanie relevantných nových technológií, zvýšenie úžitkovej hodnoty a ďalšie rozšírenie ponuky pre svojich zákazníkov. Obe strany predpokladajú pokračujúci rast celosvetového dopytu po užitkových automobiloch aj po dynamických elektrických vozidlách.

Nová aliancia bude vyrábať pick-up strednej veľkosti, skonštruovaný a vyrábaný značkou Ford, ktorý má o dva roky ponúkať Volkswagen pod názvom Amarok v rámci modelového portfólia Volkswagen Užitkové vozidlá. Nová spolupráca má ďalej upevňovať obchodné postavenie oboch spoločností v segmente užitkových automobilov rozšírením ponuky o mestskú dodávku na rozvoz a donášku.

Spomínaná dodávka je zase založená na najnovšej generácii modelu Volkswagen Caddy. Ford chce zase rozšíriť na budúci rok svoje portfólio o nákladnú dodávku s nosnosťou do jednej tony. Od roku 2023 chce nov´á aliancia vyrábať na platforme MEB skupiny Volkswagen elektricky poháňaný model Ford, ktorým automobilka obohatí svoji ponuku bezemisných modelov na európskom trhu Obe strany očakávajú, že po dobu životného cyklu troch uvedených užitkových modelov vyrobia dohromady až osem miliónov pick-upov a dodávok.

 

 

Vo svetle pandémie Covid-19 a jej dopadov na globálnu ekonomiku je dnes dôležitejšie než kedykoľvek predtým uzatvárať pevné spojenectvá medzi silnými spoločnosťami. Táto spolupráca efektívne zníži náklady na vývoj, umožňujú širšiu globálnu distribúciu elektrických a užitkových vozidiel a upevní postavenie oboch spoločností,“ reagoval na aktuálnu tému generálny riaditeľ Volkswagen Group Dr. Herbert Diess.

Ford aj Volkswagen majú v užitkových automobiloch rozhodne silnú pozíciu. Ford si užíva úspechy s modelmi Transit a Ranger, Volkswagen Užitkové vozidlá potom s modelmi Transporter, Crafter, Caddy a Amarok. Skutočnosť, že automobilka Ford využije architektúru Volkswagen MEB v Európe, predstavuje ďalší míľnik v elektrickej stratégii skupiny Volkswagen a pomôže oboma spoločnostiam k naplneniu záväzkom Parížskej dohody z roku 2015.

Volkswagen a Ford plánujú preskúmať aj ďalšie možné cesty ku spolupráci na automobiloch s elektrickým pohonom. Od roku 2023 by potom Ford mohol predávať ročne až 600.000 elektromobilov založených na architektúre MEB. Ford navrhol a skonštruoval v nemeckom Kolíne nad RýVolksawnom-Merkenichu vozidlo, ktoré sa stane v ponuke značky ďalšou lákavou voľbou vedľa elektrického Mustangu Mach-E, ktorý bude uvedený do predaje v roku 2021.

Obe spoločnosti budú tiež nezávisle vyvíjať svoje vlastné, vysoko kompetentné systémy autonómneho riadenia, ktoré majú byť založené na technických riešeniach Argo AI. Len nedávno Volkswagen uzavrel skôr oznámenú investíciu do tejto spoločnosti z amerického Pittsburghu, v ktorej má už majetkový podiel aj vývojové záujmy Ford. Fakt, že sa Volkswagen a Ford rozhodli investovať do spoločnosti Argo AI nezávisle na sebe,pričom aj tento akt dokumentuje technický náskok a vyspelosť jej autonómneho riadenia.

Navyše, zároveň ukazuje, ako môžu aliancie pomôcť pri vývoji prielomových technológií, ktoré vyžadujú značné množstvo času aj financií. Globálna pôsobnosť spoločností Ford a Volkswagen zaistí platforme autonómneho riadenia potenciál najväčšieho geografického rozšírenia zo všetkých doteraz existujúcich systémov autonómnej jazdy. Predmetom partnerstva nie je výmena vlastníckych podielov medzi automobilkami Ford a Volkswagen. Obe spoločnosti však súčasne zostanú na trhu konkurentmi.

-jj-, zdroj a foto: Ford a Volkswagen

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov