Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Pôjde palivo hore? Chystá sa nová daň?

Palivo, benzín a nafta sú ešte stále prevažne fosílne palivá a aktuálne to majú skutočne ťažké. Predstavitelia štátov ich na oko síce nechcú, ale sú si dobre vedomí, že bez nich sú stratení. Navyše, sú celkom pekným zdrojom príjmov do kasičky.

Dane z palív sú významnou zložkou príjmov každého štátu. Niekde viac, inde menej. Keď tu už dnes máme jednu nemeckú tému, tak prinášame aj druhú, ktorá sa týka zatiaľ len motoristov jazdiacich v tejto krajine.
Nemecko totiž pripravuje novú daň pre sektor dopravy. Ide o poplatok za oxid uhličitý zahrnutý v cene paliva. Ďalší nezmysel, ako pomaly ale celkom intenzívne šikanovať motoristov. A prosím pekne a to všetko už od budúceho roku. Nemecká vláda to už oficiálne oznámila a teda sa čaká celkom slušné zdraženie pohonných hmôt.

Flotilové emisie tak už nebudú trápiť len automobilky. Zákazník, vodič, bude musieť tankovať a za tankovanie si priplatí. Chceš-nechceš, musíš! Od roku 2021 bude za každé množstvo paliva, ktoré bude emitovať 1 tonu CO2 rovných 25 €. O 5 rokov to už bude 65 € na rovnaké množstvo paliva! Uhrádzať to budú čerpacie stanice a to sa samozrejme premietne do ceny samotného paliva.

Benzín E5 a E10 v praxi. Čo sme zistili?

A aby ste mali lepšiu predstavu, tak na 1 tonu CO2 je údajne potrebné spáliť približne 312,5 litra nafty. V ľudskej reči by to po prepočítaní znamenalo nárast o 0,08 € už od budúceho roka, o päť rokov to už bude 0,21 €.

Či sa nám to páči, či nie, palivo pôjde hore aj u nás. A s ním všetky ostatné tovary a služby. Som veľmi zvedavý, kedy tento poplatok odkukajú naši skvelí štátni predstavitelia, veď korona vycicala štátny rozpočet viac ako dostatočne a pokúsia sa ho tak zaviesť aj u nás.

Foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov