Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Estakáda v Považskej Bystrici už má 10 rokov

Pred desiatimi rokmi motoristom dali do užívania diaľnicu D1 Sverepec - Vrtižer. Súčasťou tohto úseku je aj mestská estakáda v Považskej Bystrici, ktorá získala ocenenie Stavba roka 2010.

Unikátna stavba

Diaľničná estakáda v Považskej Bystrici  prechádza priamo mestom. Po zrealizovaní stavby sa skrátila jazda medzi Bratislavou a Žilinou o polhodinu! Estakáda s dĺžkou 968,73 metra je najdlhšou slovenskou mostnou konštrukciou vo svojej kategórii. Toto mostné dielo sa týči do výšky 56 metrov a stalo sa prvým diaľničným mostom na Slovensku, ktorého nosná konštrukcia nesie celý diaľničný profil. To, že stavba bola svojho času, a stále aj je unikátnou, hovorí aj veľký záujem širokej verejnosti v čase otvorenia. Ľudia si na ňu šli zajazdiť len tak, pre potešenie.  

Zvažoval sa aj tunel

Prípravný proces prebiehal od roku 2001, keď bol okrem mosta zvažovaný aj tunelový variant. Výstavba prebiehala náročnou technológiou vysúvania. Najprv bolo postavených sedem mostných pylónov, následne sa začalo vysúvať posuvné debnenie. 

Úľava pre život v Považskej Bystrici

Estakáda je súčasťou takmer 10 kilometrov dlhej diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer. Denne po diaľničnom úseku prejde približne 27-tisíc áut. Prvý úsek diaľnice začína v križovatke Považská Bystrica, juh. Pri úpätí vrchu Šibeničník prechádza do estakády, ústi do križovatky Považská Bystrica, centrum a nadväzuje na druhý úsek stavby. Tá prechádza inundačným územím Váhu a preto je vybudovaná na mostných objektoch. Jedným z nich je premostenie Hričovského kanála v celkovej dĺžke 2 110 metrov. Úsek končí pred križovatkou Považská Bystrica, sever.

 

Privítali by ste viac týchto stavieb na Slovensku? Alebo je to podľa vás zbytočne komplikované?

 

Zdroj a foto: NDS

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov