Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ford Kuga – Už si ho môžete objednať

Nový Ford Kuga prichádza na náš trh. K dispozícii bude v piatich stupňoch výbavy – Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X a Vignale, ale predaj štartujú verzie First Edition a First Edition ST-Line.

Kuga prichádza s novým výrazným dizajnom exteriéru, ktorý obsahuje viac tvarov s prémiovými rozmermi. Aerodynamická silueta obsahuje dlhší rázvor vytvárajúci väčšiu podstavu na ceste, z čoho profituje komfort aj stabilita. Súčasťou je aj dlhšia kapota, väčší uhol zadného skla a nižšia línia strechy. Výsledkom je energickejší, svižnejší a zdatnejší vzhľad než kedykoľvek predtým.

Tri verzie, tri identity

Každá verzia – Vignale, ST-Line a Titanium – má jedinečný charakter, odrážajúci osobnosti cieľových zákazníkov. Titanium reflektuje moderný a sebavedomý štýl s vysokou výbavou a kvalitou pre zákazníkov. Medzi najdôležitejšie prvky patrí športový predný spodný ochranný kryt a zadný difúzor, zrkadlá, bočné lišty a kľučky dverí lakované vo farbe karosérie, LED denné svetlá a štandardné 17-palcové alebo voliteľné 19-palcové zliatinové disky kolies.

Verzia Vignale stelesňuje luxus a exkluzivitu pre náročných klientov. Má vysokú výbavu a špičkové spracovanie. Samozrejmosťou sú ozdoby Vignale vyrobené na mieru vrátane povrchovej úpravy zo saténového hliníka pre strešné lišty, nárazníky a obloženie spínačov, ako aj jedinečný, elegantný dizajn predného a zadného nárazníka. V exteriéri vidno chrómovanú prednú sieťovanú mriežku chladiča Vignale a dvojité koncovky výfuku, okrem toho aj štandardné 18-palcové alebo voliteľné 19-palcové alebo 20-palcové zliatinové disky kolies. Interiér zdokonaľujú sedadlá čalúnené kožou Windsor s exkluzívnym hexagonálnym vzorom Vignale, kožený vyhrievaný volant a velúrové podlahové rohože.

Verzia ST-Line je inšpirovaná modelmi Ford Performance. Výbava obsahuje nárazníky a bočné prahy vo farbe karosérie a čiernu prednú mriežku, predný spodný ochranný kryt, zadný difúzor a strešné lišty. Športový charakter zvýrazňuje veľký zadný spojler, štandardné 18-palcové alebo voliteľné 19-palcové zliatinové disky kolies a dvojité športové koncovky výfuku. Vo vnútri je tmavé čalúnenie stropu, sedadlá ST-Line s exkluzívnym dizajnom a s kontrastným červeným prešívaním, zliatinové pedále, volant so skosenou spodnou časťou venca a podlahové rohože a prahy ST-Line, ktoré odrážajú výkonný charakter.

Pohonné jednotky

Spoločnosť Ford sa zaviazala ponúkať elektrifikovanú verziu každého osobného vozidla, ktoré uvedie na trh v Európe. Do konca roku 2021 rozšíri portfólio elektrifikovaných vozidiel v Európe na 18. Úplne nová Kuga je prvým vozidlom značky, ktoré popri klasických benzínových a dieselových motoroch bude dostupné aj s mild hybridným, hybridným a plug-in hybridným pohonom. Nová podlahová platforma to umožňuje.

Benzínovú alternatívu zastupuje 1,5-litrový motor EcoBoost s výkonom 88 alebo 110 kW (120, resp. 150 k). Ide o technologicky špičkový trojvalec. Spomenieme duálne vstrekovanie – jeden vstrekovač ústi priamo do valca, druhý do sacieho kanála, a to všetko trikrát. Každý valec má teda dva vstrekovače. Nechýba ani časovanie sacích a výfukových ventilov, preplňovanie turbodúchadlom, filter pevných častíc a zvláštnosťou je vypínanie jedného z trojice valcov pri nízkom zaťažení.

Milovníci dieselových motorov majú na výber 1,5-litrový agregát EcoBlue s 88 kW (120 k) alebo 2,0-litrový motor EcoBlue so 140 kW (190 k).

Motor 2,0 EcoBlue je k dispozícii aj v mild hybridnej verzii s integrovaným štartér/generátorom poháňaným remeňom, ktorý nahrádza štandardný alternátor. Systém umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie počas spomaľovania vozidla a nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. Systém BISG funguje aj ako elektromotor, ktorý využíva uloženú energiu na zvýšenie krútiaceho momentu motora pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na chod elektrického príslušenstva vozidla. 48-voltový systém zároveň umožňuje, aby automatické vypínanie motora fungovalo v širšom rozsahu, dokonca aj za jazdy.

Hybridná verzia bude dostupná v priebehu tohto roka. Kuga Hybrid využíva samonabíjaciu hybridnú pohonnú jednotku, ktorá kombinuje 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor, generátor, lítiovo-iónový akumulátor a automatickú prevodovku s funkciou rozdeľovania výkonu. Hybridná Kuga dokáže jazdiť aj na čistú elektrickú energiu, avšak iba obmedzenú vzdialenosť. Kuga Hybrid bude k dispozícii s pohonom predných kolies aj inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies.

Plug-in hybridná Kuga dokáže prejsť na čistú elektrinu až 56 km (podľa WLTP). Jeho akumulátor sa dá dobíjať zvonka – z 230-Voltovej siete to bude trvať necelých 6 hodín. Hnací systém kombinuje 2,5-litrový štvorvalcový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor a generátor a lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 14,4 kWh. Celkový výkon dosahuje 165 kW (225 k).

Poznáme ceny

Ford v týchto dňoch spúšťa predaj novej Kugy. Za základný model s motorom 1,5 EcoBoost 150 k a výbavou Titanium zaplatíte 29 490 eur, za top model s motorom 2,5 Duratec PHEV 225 k vo výbave Vignale 44 490 eur. V úvodnej fáze predaja však Ford ponúka cenovo výhodné verzie First Edition a First Edition ST-Line. Na jednom konci akčných modelov je Kuga 1,5 EcoBoost 120 k First Edition, za ktorý zaplatíte 22 990 eur, na druhom zasa Kuga 2,5 Duratec PHEV 225 k First Edition ST-Line, za ktorý si Ford pýta 35 990 eur.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov