Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Audi A6 Avant: Odteraz aj ako plug-in hybrid

Úspech mu má zaručiť výkon 367 koní a elektrický dojazd viac ako 50 kilometrov.

Súčasná generácia Audi A6 s plug-in hybridným pohonom sa u nás predáva už od konca minulého roka. Avšak v prípade, že ste mali záujem skôr o praktickejšiu verziu Avant museli ste si počkať. Nemeckej automobilke to síce trvalo ďalších pár mesiacov, no ekologické kombi konečne prichádza do európskych showroomov.

Technológia, na ktorú sa bude novinka s označením 55 TFSI e quattro spoliehať je už motoristom pomerne dobre známa. Okrem aktuálneho modelu A6 ju v rovnakej podobe môžeme nájsť napríklad aj v Audi A7. Základom je v tomto prípade benzínový štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom 185 kW/252 k a najvyšším krútiacim momentom 370 Nm. Spaľovací motor dopĺňa synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, výkonom 105 kW/142 k a krútiacim momentom 350 Nm. Celkový výkon tak predstavuje úctyhodných 270 kW/376 k a najvyšší krútiaci moment sa podarilo vyladiť až na 500 Nm pri 1 250 otáčkach za minútu.

Elektromotor spoločne so spojkou sa nachádza v skrinke sedemstupňovej prevodovky S tronic. Audi A6 Avant vo verzii PHEV sa môže spoľahnúť aj na kedykoľvek využiteľný pohon všetkých kolies, ktorý by mal vylepšiť celkovú jazdnú dynamiku auta.

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro prejde v čisto elektrickom režime 51 kilometrov – podľa metodiky WLTP. Na stovke je luxusné kombi za 5,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h. V elektrickom móde pritom dokáže nabrať rýchlosť až 135 km/h.

Audi nezabudlo ani na praktickú stránku auta, pri ktorej je azda najdôležitejším aspektom objem batožinového priestoru. Záujemcovia môžu rátať s hodnotou 405 litrov v základnom usporiadaní a po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii 1 535 litrov. V zadnej časti sa ešte nachádza súprva lítium-iónových akumulátorov s kapacitou 14,1 kWh.

Model A6 Avant 55 TFSI e quattro je sériovo vybavený exteriérovým balíkom S Line a nechýbajú ani prvky ako digitálny prístrojový panel, predné svetlá s technológiou Matrix LED či športový podvozok a sedadlá. Na domácom trhu štartuje plug-in hybridné kombi na sume 71 940 eur.

Autor: Daniel Balucha

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov