Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Audi A3 Sedan – To naj z trojky

Sedan z á-trojky sa okamžite po uvedení na trh stal úspešným. Teraz prichádza druhá generácia, samozrejme na celkom inej úrovni ako bola prvá – najmä digitálnej a bezpečnostnej.

Rázvor osí náprav ostal nezmenený, samotná karoséria však narástla o 4 cm do dĺžky, o 2 cm do šírky a o 1 cm do výšky. Karoséria si zachováva jednoduché tvary s ostrými linkami, čo je typické pre Audi. Spomínané prelisy spolu s konkávnymi plochami vytvárajú zaujímavú hru svetla a tieňov. Prednej časti dominuje veľká maska chladiča Singleframe s výplňou v tvare včelieho plástu. Top model dostal maticové svetlomety Matrix LED, ktoré poskytujú rôzne nadstavbové funkcie, medzi inými aj vykrývanie premávky. Zaujímavosťou sú pixelové LED denné svetlá s 15 segmentmi, ktoré môžu byť zapínané a vypínané individuálne a môžu tak dať rôznym verziám špecifický podpis. Aerodynamika ťaží z vyššie položenej zadnej časti v porovnaní s predošlou generáciou. Optimalizované sú aj zrkadlá, spodná časť karosérie je zakrytovaná… Za maskou chladiča sú elektricky ovládané klapky, ktoré sa otvárajú a zatvárajú podľa toho, ako veľmi potrebuje motor chladiť. Keď nepotrebuje silné chladenie, zatvoria sa, čím redukujú odpor vzduchu. Verzia s dvojlitrovým dieselovým motorom 2,0 TDI 110 kW má súčiniteľ aerodynamického odporu cx=0,25, o 0,04 menej ako predošlá generácia.

V digitálnom svete

Interiér je maximálne focusovaný na vodiča. Celé to začína tvarom prístrojovej dosky a končí displejmi a ovládacími prvkami. Systém MMI má dotykový displej s uhlopriečkou 10,1 palca, ktorý je mierne natočený na vodiča, štandardne rozpoznáva písanie a rozumie bežnej reči. Majiteľ sa teda nemusí učiť špeciálne príkazy. Prístrojový štít je plne digitálny. To už hovoríme o Audi Virtual Cocpit-e s uhlopriečkou 12,3 palca a niekoľkými režimami zobrazenia. Na želanie môže mať nová a-trojka aj head-up displej. Vrcholom v oblasti informačno-zábavného systému je MMI Navigation plus, ktorý je založený na tretej generácii modulárnej platformy MIB 3. Tá má desaťkrát vyššiu výpočtovú rýchlosť ako predošlá generácia, umožňuje pripojenie auta na online svet cez LTE Advanced, umožňuje spojiť smartfóny pasažierov s autom cez Wi-Fi. MMI Navigation plus obsahuje aj služby Audi conncet, vrátane online dopravných informácií, správ zo sveta, širokého zoznamu bodov záujmu, vrátane doplnkových informácií k nim ako sú fotky, otváracie hodiny, hodnotenia návštevníkov a zákazníkov. Množstvo funkcií sprístupňuje aj technológia Car-to-X. Druhému autu s príslušnou technológiou vie napríklad zaslať správu o nebezpečnom mieste či znížení rýchlosti v nejakom úseku. Vďaka Car-to-X komunikácii vie nájsť voľné parkovacie miesto a keď auto zaparkuje, cez aplikáciu myAudi vie navigácia pokračovať v smartfóne. Vodič tak dostane navádzanie až ku dverám svojho cieľa. Samozrejmosťou je kompatibilita s Apple Car Play aj Android Auto a tiež Audi phone box. Ten spája smartfón s anténou vozidla, vďaka čomu má mobil výrazne lepší signál. Audi phone box okrem toho umožňuje bezdrôtové nabíjanie mobilu. Vodič môže auto odomykať a zamykať auto prostredníctvom svojho mobilu. Personalizácia umožňuje uložiť šesť profilov.

Pomáha v každom smere

Veľký dôraz kládli tvorcovia na bezpečnosť, preto má nové Audi A3 Sedan celý rad bezpečnostných a asistenčných systémov. Audi pre sense napríklad pomocou radaru a kamery za čelným sklom monitoruje priestor pred vozidlom a v prípade hrozby kolízii varuje vodiča a keď nereaguje, tak aj zabrzdí za neho. Za ideálnych podmienok (samozrejme, v rámci fyzikálnych zákonov) zrážke zabráni aj keď sa to však nepodarí, aspoň sa zmiernia následky nárazu. Dištančný tempomat je spojený s vedením vozidla v jazdnom pruhu. Nechýba pohľad na auto z vtáčej perspektívy zo štyroch kamier, systém exit warning či cross-traffic assistent. Keď vám záleží na spotrebe, určite využijete systém Efficiency assist, ktorý vám oznámi kedy máte uvoľniť plyn pred križovatkou, kruhovým objazdom, začiatkom obce, zníženou rýchlosťou, ostrou zákrutou atď., aby ste k danému miestu došli ideálnou rýchlosťou a nemuseli brzdiť.

Pre radosť z jazdy

V prvej fáze bude Audi A3 Sedan dostupný s dvoma benzínovými a jedným dieselovým motorom. Pod označením 35 TFSI sa ukrýva 1,5-litrový štvorvalec so 110 kW (150 k), ktorý môže byť spojený so šesťstupňovým manuálnom alebo sedemstupňovou dvojspojkou S tronic. Z technologických zaujímavostí motora spomenieme vypínanie valcov ACT a v spojení s prevodovkou S tronic aj mild hybridný systém so 48-voltovou sieťou. Mild-hybridný systém dokáže rekuperovať energiu, ale aj naopak motoru pomôcť krútiacim momentom 50 Nm. Mild-hybrid ušetrí 0,7 l/100 km. Dieselovú alternatívu predstavuje dvojliter 2,0 TDI so 110 kW (150 k), ktorý sa spája so sedemstupňovou prevodovkou S tronic. Už dosluhujúca generácia Audi A3 Sedan mala výborný podvozok. Podvozok nového je naladený tak, aby poskytoval športové, harmonické a ešte precíznejšie jazdné vlastnosti. Ako alternatívu k štandardnému nastaveniu podvozka si zákazníci môžu dopriať športový podvozok a adaptívny podvozok. Systém Audi drive select popri zmene tuhosti tlmičov upravuje aj reakcie hnacieho reťazca, riadenia a ďalších prvkov auta.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov