Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia family

Renault Talisman 2,0 dCi: Viac objemu, viac prestíže

Renault Talisman pred časom prišiel s väčším dieselovým motorom. Aký je?

Nedávno som testoval Talisman s benzínovým motorom a bol som nadšený. Samostatne z auta, samostatne z motora, aj z kombinácie auta a motora. Ľudia však majú zafixované, že manažérske auto takéhoto rangu má mať dieselový motor. Ešte prednedávnom však Renault ponúkal iba 1,6-litrový diesel. Hoci mal slušné výkonové parametre – v top verzii 118 kW (160 k) a 380 Nm – chýbala mu prestíž v podobe objemu. A možno to je dôvod toho, že je Talisman na Slovensku absolútne nedocenené auto. Len sa pozrite okolo seba, koľko ich stretnete na cestách. Napočítate ich ako šafranu. Možno na popud zákazníkov a možno pod vplyvom nového spôsobu merania spotreby a tvorby emisií CO2 Francúzi pristúpili k uvedeniu dvoch nových dieselových motorov – menší má zdvihový objem valcov 1 749 cm3 a 110 kW/340 Nm, väčší 1 997 cm3 a 118 kW/360 Nm alebo 147 kW/400 Nm.

Ja som si na drobnohľad zobral top verziu so 147 kW (200 k). Tu už zdravý rozume nemôže namietať voči objemu a už vonkoncom nie voči výkonovým parametrom. Tých 200 koníkov podporených 400 newtonmetrami vie skutočne veľmi impozantne zatiahnuť. Pri prudšom pridaní plynu si treba počkať, kým sa rozdýcha turbo, ale to pri každom dieselovom turbomotore. Väčším problémom motora je, že pri silnej akcelerácii z miesta do istej rýchlosti cítiť vibrácie hnacieho reťazca. Pri normálnej práci s plynom však žiadnu turbodieru ani vibrácie nezbadáte, motor sa pekne pozbiera aj z nízkych otáčok. V tej súvislosti musím obzvlášť zdôrazniť, že EDC prevodovka programovo nepodtáča motor. Keď môže, tak ho drží prinajhoršom v okolí 1 500 ot.min-1, v lepšom prípade chĺpok nad nimi a to robí dobre nielen mojim ušiam, ale aj motoru ako takému. Mrzí ma, že volič EDC prevodovky nemá pekne definovaný chod a Renault neponúka pádielka pod volant. Samotný motor je tichý, vďaka nemu budete za dobrého suseda. Počuť na ňom, že je to diesel, ale nezobudíte susedov na celej ulici, keď v noci prídete neskoro domov a dokonca ani vtedy, keď skoro ráno budete odchádzať – čo je z hľadiska hluku motora horšia situácia. Tíško poznamenávam, že so starším motorom 2,0 dCi nemá nič spoločné. Ide o celkom nový motor. Blok motora je liatinový, čo v porovnaní s hliníkom znižuje hluk a vibrácie, vstrekovanie pracuje s maximálnym tlakom 2 500 barov, vzduch stláčaný na turbodúchadle je chladený vodným medzichladičom, samotné turbodúchadlo je riadené elektrickým aktuátorom. A spotreba? Pri veľkom podiele diaľnic a vysokohorského terénu skvelých 6,3 l/100 km. Začnite mať radi Talisman!   

Stručne

Čo treba uznať

  • Konečne adekvátny motor charakteru auta.

Čo nám chýbalo

  • Pádielka pod volantom.

Čo nás prekvapilo

  • Vibrácie motora pri plnej akcelerácii.

 

Renault Talisman Blue dCi 200 EDC Initiale Paris

Cena (základ/test)                                          27 290/41 350 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

 

Motor

  • Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 130 – 135 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,9 s, vmax=230 km/h, spotreba výrobca/test 4,9 – 5,1/6,3 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – áno/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,7
  • Batožinový priestor: 608 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov