Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Tieto motorky sú nočnou morou všetkých ekológov!

V každom z nás sa ukrýva trocha malosti. Každý z nás chce veľké veci, čím väčšie, tým lepšie. Veľké veci totiž budia rešpekt, závisť…

Triumph Rocket 3

Keď poviete, že máte auto s 2,5-litrovým motorom, tak sa ekológovia prežehnávajú. Liter, nanajvýš 1,6 litra je akceptovateľných. Za každý decilitrík navyše vás posielajú do najhlbších pekiel. Z nového Triumphu Rocket 3 títo ekológia doslova chytajú „hysák“. Má totiž motor s objemom 2 458 cm3, čo je vlastne o 164 cm3 viac ako doteraz. Ide o tradičný trojvalec s valcami usporiadanými pozdĺžne v rade, ktorý poskytuje 123 kW, resp. 221 Nm. To sú údaje, za ktoré by sa nemuselo hanbiť ani viac ako jeden a pol tony vážiace auto. Raketa od Triumphu váži iba 291, resp. 294 kg. Prvá hmotnosť platí pre športovejšiu verziu R, druhá pre turistickú verziu GT. Viete si predstaviť, čo to musí robiť, keď trochu neopatrne pootočíte plynovou rukoväťou? Motorku brzdia vpredu dva kotúče s radiálne montovanými štvorpiestikovými monoblokovými čeľusťami. ABS teraz vyhodnocuje aj náklon motorky a v závislosti od uhla náklonu zasahuje aj trakčná kontrola. Mimochodom, nový Rocket je o 40 kg ľahší ako predošlá generácia. Elektronika poskytuje tri základné režimy Road, Rain a Sport, plus vlastný, v ktorom si jazdec konfiguruje jednotlivé systémy podľa seba. Samozrejmosťou je bezkľúčový systém, tempomat, LED osvetlenie, digitálny TFT prístrojový štít, ktorý umožňuje meniť sklon, aby ste naň videli nezávisle od toho, ako vysoko alebo kde je oproti vám slnko.

Indian Challenger

Keď oslovíte niekoho na ulici, aby vám povedal nejakú značku americkej motorky, určite vám povie Harley-Davidson. O dva roky dlhšiu históriu však má iná americká legenda – Indian Motorcycle. Je vlastne prvým americkým výrobcom motocyklov, firmu založili v roku 1901. Z noviniek na sezónu 2020 by som vybral model Challenger. Veľký cestovateľský bagger kombinuje klasický dizajn v novom podaní s modernou technikou. Po dizajnovej stránke motocyklu dominuje mohutná kapotáž s integrovaným LED osvetlením a malým nastaviteľným plexištítom. Samotná kapotáž je namontovaná na rám motocykla, takže je pevná a nehýbe sa s riadidlami. Súčasťou sú aj ventilačné otvory, ktoré možno podľa potreby otvárať a zatvárať. Z pohľadu jazdca sú v kapotáži integrované budíky, navigácia aj reproduktory, ktoré spríjemňujú dlhé kilometre. Celý systém má hudobný výkon 100 W. Pod kapotou je úplne nový agregát Power Plus klasickej konštrukcie – vidlicový dvojvalec s 1 769 cm3. Výkon 90 kW (122,5 k) a krútiaci moment 178 Nm zabezpečujú mohutný záťah naprieč celým otáčkovým pásmom. Hoci ide o tradičnú konštrukciu, technologicky ide o celkom nový motor – týka sa to technológie spracovania povrchov, kvapalinového chladenia, štvorventilového rozvodu s bezúdržbovými hydraulickými zdvihadlami, elektroniky…  Nové technológie zastupuje aj elektronika – počnúc bezkľúčovým systémom cez tempomat, jazdné režimy, resp. palivové mapy motora až po bezpečnostné systémy využívajúce viacosí snímač.

Honda GL 1800 Gold Wing

Pred dvoma rokmi, v roku 2018, prišla Honda s revolučnou zmenou svojej vlajkovej lode – Gold Wing. Stal sa štíhlejším, ľahším, ale stále ostal robustným a majestátnym. Má celkom nový rám, lichobežníkové zavesenie predného kolesa, nový motor, novú elektroniku… Pre sezónu 2020 Japonci upravili niekoľko vecí, najmä mapovanie motora a DCT prevodovky najmä pre ľahšiu ovládateľnosť v nízkych rýchlostiach. DCT prevodovka dostala kratšie odstupy na nižších stupňoch pre zmenu prevodových stupňov bez trhnutia a naopak dlhšie odstupy na vyšších stupňoch. Zároveň upravili softvér pre hladšie radenie. Verzie Tour dostali aj nové komfortnejšie naladenie podvozka, väčšie držadlá pre spolujazdca a hmlové svetlá v štandarde. Všetky verzie získali do bočného kufra USB konektor. Ten bol doteraz súčasťou iba výbavy verzií s airbagom. Úpravami prešiel aj softvér navigácie. Samotný motor – šesťvalec s 1 833 cm3 a protibežnými piestami vyvinie 93 kW (126 k), resp. 170 Nm.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov