Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


SCG 007: Američan stvorený pre Le Mans

Americkí motoristickí nadšenci túžia po viac ako polstoročí zopakovať historický triumf na pretekoch 24 h v Le Mans. V legendárnej vytrvalostnej súťaži im k tomu má pomôcť výkonný stroj Scuderia Cameron Glickhaus 007, ktorý bude štartovať v novej triede Hypercar.

Odvtedy, čo vo francúzskej 24-hodinovke vybojoval premiérové víťazstvo pre americké farby Ford GT40, uplynulo už 53 rokov. Tento víťazný sen sa snaží opäť oživiť zámorský miliardár a automobilový fanatik James Glickenhaus. Glickenhaus je okrem toho ešte režisér a burzový magnát, ktorý si svojho času nechal u Ferrari vyrobiť model P4/5 na objednávku. Súťažiť však s týmto vozidlom nemohol a tak sa pustil do výstavby vlastnej mašiny.

Tieto jeho aktivity vyústili okrem pretekárskeho špeciálu aj rovno k výrobe jedného „sériového“ automobilu – SCG 003 Stradale. Atraktívny športiak nie je limitovaný technickými predpismi Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) a vďaka tomu je paradoxne ešte o niečo silnejší a rýchlejší ako pretekárska verzia. Teraz však Glickenhaus kývol na výzvu menom Le Mans, kde by mala severoamerická stajňa Scuderia Cameron Glickenhaus predstaviť dva monoposty. Do súťažného kolotoča sa však zapoja až koncom roka 2020.

Keď organizácie ACO a FIA zverejnili predpisy o zriadení novej špičkovej triedy vytrvalostných pretekov, tak sme v tom okamžite videli magickú príležitosť. Mohli by sme postaviť krásne športové auto, ktoré bude súťažiť v najvyššej triede WEC a v Le Mans,“ vyhlásil Glickenhaus. Mimochodom, v Le Mans sa už nebude súťažiť v doteraz najvyššej triede LMP1, ktorú nahradí spomínaný Hypersport. Je to nová kategória vozidiel na základoch hyperšportových automobilov ponúkaných pre bežnú cestnú premávku.

Prestížne preteky 24 h v Le Mans by sa mali tento rok uskutočniť 13. a 14. júna, takže pre SCG 007 je aktuálny až budúci rok. Zatiaľ k čerstvému modelu nie sú k dispozícii bližšie špecifikácie s výnimkou informácii o tom, že k jeho pohonu má slúžiť dvojici turbodmýchadiel preplňovaný vidlicový šesťvalec s objemom 3,0 l. Zakladateľ spoločnosti James Glickenhaus potom uviedol, že tento motor má disponovať výkonom okolo 478 kW (650 k), smerujúcim k zadným kolesám, zatiaľ čo predné kolesá má roztáčať KERS s výkonom 110 kW (150 k). Hyperšportiak SCG 007 údajne nemá problém vydržať plné zaťaženie viac než 30 hodín.

Bude schovaný v prísne aerodynamickej karosérii. Zatiaľ, čo základ motoru je už hotový, vo februári absolvovali inžinieri prvé testy v aerodynamickom tuneli. Na vývoj auta si Glickenhaus najal celú armádu ostrieľaných odborníkov z F1 a LMP1, ktorí ďalej spolupracujú so spoločnosťou Podium Advanced Technologies. Ich úloha je jednoduchá: „Postaviť hyperauto z prázdneho listu papieru.“ Inými slovami „from zero to hero“. V čele spomínaného odborného tímu stojí Luca Ciancetti a Matteo Cavedoni, ktorých podporuje hlavný inžinier Mark Tatham. Sám Glickenhaus sa označuje ako „hlavný kuchár a umývač riadu.“

-jj- Foto a zdroj: Scuderia Cameron Glickenhaus

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov