Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ženeva 2020: VW Golf GTI/GTD/GTE – Traja králi

Všetky automobilky mali veľké plány na tohtoročný autosalón v Ženeve. Volkswagen nebol výnimkou a pripravil ďalšie verzie bestselleru menom Golf.

VW Golf GTI

Malý ostrý Golf s tromi magickými písmenkami je na trhu už viac ako štyri desaťročia. Aktuálne prichádza nová, ôsma generácia tohto populárneho modelu. Nové GTI rozpoznáte podľa úzkej masky s červenou lištou, ktorá nadväzuje na tradičný prvok týchto športovo ladených náčiní. Z profilu upútajú rozšírené prahy a blatníky ukrývajúce minimálne 17-palcové disky Richmond. Za príplatok sú k dispozícii aj 18– a 19-palcové kolesá. Strecha končí predĺženým spojlerom. GTI má v zadnom difúzore integrované dve koncovky výfukov.

Pri pravom svetle nesmie chýbať magický nápis GTI. K Tomu si pripočítajte agresívnejší bodykit, ktorý bude mať opciu 5 kusov samostatných prídavných svetlometov na každej strane. Čo je však hlavné, je nová použitá technika. Čakali ste nejaký rapídny nárast v porovnaní s predchodcom? Sklamem vás, v minulosti boli dokonca silnejšie verzie. Pod kapotou je 2,0 TSI motor s výkonom 180 kW (245k) a krútiacim momentom 370 Nm. Čo je však plus, stále ostáva k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, poprípade príplatkovou 7-stupňovou dvojspojkou označovanou ako DSG.

VW Golf GTD

Tradične od športového benzínového modelu GTI odvodili aj jeho naftovú verziu. Tá sa od benzínovej verzie líši striebornou farbou prednej masky. GTD spoznáte podľa jedného páru koncoviek výfukov na ľavej strane.

Ten má pod kapotou nový štvorvalec 2.0 TDI s výkonom 147 kW (200 PS). Zaujímavá je hodnota krútiaceho momentu, ktorý činí 400 Nm. Čo je však na škodu pre mnohých fanúšikov nafty pod kapotou je fakt, že táto pohonná jednotka bude spárovaná len so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom DSG. Samozrejme, ak má byť nafta ekologická, má poriadne komplikovaný výfukový systém. Tam sa nachádza systém SCR – Selective Catalytic Reduction – ktoré má dvojité vstrekovanie AdBlue.

VW Golf GTE

Volksagen rozbehol plug-in hybrid už v odchádzajúcej generácii. Nová ôsma generácia Golf-u GTE má pod kapotou benzínový  štvorvalec 1,4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom 85 kW (115 k). O prenos sily na kolesá sa stará 6-stupňová prevodovka DSG. Parametre? Papierovo najlepšie. Maximálny výkon je 180 kW (245k) a 400 Nm. Elektrinu supluje lítium-iónová batéria, s kapacitou 13 kWh. Na čistú elektrinu pri plnom nabití dokáže uraziť vzdialenosť 60 km. V elektrickom režime dokáže upaľovať rýchlosťou 130 km/h. Nové GTE na prvý pohľad od GTI odlíšite modrým doplnkom v maske. GTE má výfuky decentne ukryté pod nárazníkom a sú nahrádené imitáciou s chrómovou vložkou.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov