Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Ženeva 2020: Hyundai i30 – Dynamickejší, bezpečnejší

Treťou novinkou v expozícii Hyundai na ženevskom autosalóne mal byť faceliftovaný model i30.

Širšia mriežka masky chladiča má zvýraznený 3D vzor, svetlomety s voliteľnou technológiou MFR LED sú štíhlejšie a majú nový tvar denných svetiel. Zadný nárazník zlepšuje aerodynamiku, skupinové svetlá majú LED technológiu a tvar do V.

Hyundai so svojou prvotinou v segmente hothatchov – modelom i30 N, ale aj modelom i30 Fastback N – doslova urobil dieru do sveta. Za pár rokov si vybudoval renomé uznávaného a veľmi obľúbeného hothatchu. A to aj napriek tomu, že sú od neho výkonnejší konkurenti. Hyundai však ide po tom, na čom záleží – po vyvážených jazdných vlastnostiach a po radosti z každého kilometra, nielen tých „horúcich“. Na Slovensku je Hyundai i30 N najpredávanejším hothatchom vo svojej triede. Nie všetci si však môžu dovoliť priamo „enkový“ model, pre nich má Hyundai úspešnú výbavu N Line. Tá bola doteraz dostupná pre hatchback a fastback, no odteraz ju môžete mať aj vo verzii kombi. Výbava N Line má ešte športovejší vzhľad. Vpredu má širšiu strednú mriežku, nové svetlomety a špeciálny dizajn prednej časti. Spodná stredná mriežka sa zväčšila a dominuje v oblasti nárazníka. Bočné otvory majú plávajúce krídla, ktoré zlepšujú aerodynamický výkon. Široký difúzor dodáva vozidlu športový akcent, ktorý umocňujú aj nové hmlové svetlá. Nové i30 N Line hatchback a fastback majú vyladené odpruženie a riadenie. O dynamickú jazdu sa postarajú motory 1,5 T-GDi s výkonom 117,5 kW (160 k) a 1,6-litrový diesel s výkonom 100 kW (136 k).

Interiér faceliftovaného modelu i30 prináša okrem iného prepracované vetracie otvory, tri nové farby, nový 7-palcový digitálny prístrojový panel a nový 10,25-palcový dotykový LCD displej. Samozrejmosťou je plná kompatibilita so službami Android Auto a Apple Car Play. Od leta 2020 bude k dispozícii aj zrkadlenie telefónov bez potreby pripojenia telefónu cez kábel. K výbave vozidla patrí aj bezdrôtové nabíjanie smartfónov. Prvýkrát je k dispozícii plnohodnotná technológia Bluelink so širokou škálou služieb, najmä užitočné LIVE informácie a možnosť kontroly a ovládania vozidla na diaľku prostredníctvom mobilnej aplikácie. K funkciám služieb Bluelink a Hyundai LIVE patria informácie o doprave v reálnom čase, prehľad čerpacích staníc s cenami paliva, informácie o aktuálne voľných parkovacích miestach či informácie o počasí. Súčasťou je aj rozpoznávanie hlasu online s porozumením príkazov. Aplikačné služby Bluelink prinášajú lokalizáciu vozidla v neznámom prostredí, zamknutie alebo odomknutie vozidla na diaľku, odoslať bod záujmu do navigácie do vozidla, upozornenie na spustený alarm vozidla, správy o vozidle (napr. tlak v pneumatikách) a informácie o jazde.

Inováciou prešiel aj bezpečnostný systém Hyundai SmartSense. Zaujímavosťou je systém LVDA (Lead Vehicle Departure Alert), systém varujúci vodiča, na situáciu, keď sa vozidlo pred ním pohne a vodič nereaguje dostatočne rýchlo. Typickou situáciou, v ktorej sa tento systém uplatní je, keď vodič „zaspí“ na semafore. Systém zadného rozpoznania mŕtveho uhla (BSD) dostal aktualizáciu. Nielen varuje vodiča, ak sa v neprehľadnej oblasti objaví iné vozidlo, ale teraz aj aktivuje brzdu, aby sa predišlo kolízii. Vylepšením prešiel aj systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA), ktorá rozpoznáva popri vozidlách a chodcoch aj cyklistov.

Vylepšená je aj zostava pohonných jednotiek, ktorá ponúka zákazníkom ešte väčšiu slobodu výberu. Novinkou je 1,5-litrový DPi benzínový motor s dvojitým vstrekovaním paliva s výkonom 81kW (110 k), ktorý sa dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Benzínový turbom prepĺňaný motor 1,0 T-GDI s výkonom 88,3 kW (120 k) bude k dispozícii s novou 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Doteraz bola táto motorizácia dostupná iba so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ďalšou novinkou je 1,0-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 88,3 kW (120 k) s voliteľnou 48V mild hybridnou technológiou. Prvýkrát je okrem 7-stupňovej DCT prevodovky dispozícii aj so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT). Tá odpojí motor od prevodovky keď vodič uvoľní plynový pedál, aby auto mohlo voľne rolovať – či už na voľnobeh alebo s úplne vypnutým motorom. V ponuke motorizácií ostáva 1,6-litrový dieselový motor s výkonom 85 kW (115 k) s možnosťou voľby 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. 1,6-litrový dieselový motor s výkonom 100 kW (136 k) sa teraz dodáva so štandardným 48 V mild hybridným systémom. Je k dispozícii s 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Vrcholom ponuky je nový 1,5-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 117,5 kW (160 k), ktorý je štandardne dodávaný so 48 V mild hybridnou technológiou. Je k dispozícii aj so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Faceliftovaný Hyundai i30 sa na Slovensku začne predávať v druhom štvrťroku 2020.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov