Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ženeva 2020: Porsche na výslní

Porsche malo do Ženevy priniesť tiež nové modely. Tešiť sme sa mohli na nové 911 Turbo S a na 718 Cayman GTS 4.0.

Porsche 911 Turbo S

Nové Turbo S sa posadilo na pomyslený kráľovský trón. Má širšiu karosériu, aktívnu aerodynamiku, upravený motor. A čo je hlavné. Je pekelné rýchle. Z 0 na 100 km/h dokáže akcelerovať za 2,7 sekundy.
Túto horúcu novinku predstavil ambasádor značky Mark Webber. Ak by ste náhodou nevedeli, je to bývalý jazdec F1.

Pod kapotou Turbo S je motor s objemom 3,8 l. Ten disponuje výkonom 478 kW (650 k)a krútiacim momentom 800 Nm. Okrem spomínaného zrýchlenia na 100 km/h je ohurujúce aj čas akcelerácia na 200 km/h. Hodnota je rovných 8,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 330 km/h. Pri takej porcii výkonu sú poháňané obe nápravy. V prípade nutnosti však vie systém preniesť na prednú nápravu až 500 Nm.

Samotný motor má pôvod v klasickej 911-ke. Je však poriadne prekopaný. Má upravené sanie a aj prepĺňanie. Turbodúchadlá majú elektricky ovládanú geometriu lopatiek. Palivový systém má nové vylepšené vstreky. Ani ostatné mechanické časti neostali pôvodné. Upravili systém chladenia, systém mazania, ale aj kľukovú hriadeľ.
O lepšie jazdné vlastnosti sa stará aj aktívna aerodynamika. V prednom nárazníku sa nachádzajú nastaviteľné prieduchy, vzadu to sú aktívne prítlačné krídlo, difúzor a nasávacie otvory v zadných blatníkoch.

Turbo S si môže zákazník dopriať aj v otvorenej verzii. Tá je o čosi drahšia. Aj na tú uzavretú výkladnú skriňu nemeckej športovej automobilky si pripravte približne 220 000 €.

Porsche 718 Cayman / Boxster GTS 4.0

Alebo keď 2,5 litrové preplňované štvorvalce nestačia! Porsche sa ešte koncom minulého roka rozhodlo priniesť späť na dnešné pomery veľké motory do malých civilnejších modelov. A urobilo dobre. Prvé modely GTS 4.0 sa k novým zákazníkom dostanú už čoskoro. Aká je hlavná zmena? Je ňou práve motor. Žiadne turbo, ale čistá mechanická sila atmosférického motora, ktorá má pôvod vo verzii GT4 (predstavená v prvej polovici minulého roka), len je o čosi slabšia. Preto si povieme síce pár suchých, ale skutočne zaujímavých čísel. Objem: 3 995 cm³, počet valcov: 6, palivo: 98, 294 kW (400 k) pri 7 000 ot.min-1, krútiaci moment 420 Nm pri 5 000 – 6 500 ot.min-1.

Zdroj a foto: Porsche

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov