Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ženeva 2020: Audi A3 Sportback

Ťahúňom pozornosti v expozícii Audi mal byť model A3 Sportback

Audi má tento rok skutočne dôvod na oslavu. Tento rok totiž uplynie 25 rokov od uvedenia prvého modelu s plaketou RS a 40 tokov od uvedenia pohonu všetkých štyroch kolies quattro v sériovo vyrábaných osobných automobiloch. Modelové rady RS aj modely s pohonom quattro sú medzi zákazníkmi veľmi obľúbené.

Ťažiskom na ženevskom autosalóne však mala byť nová generácia modelu A3 Sportback. Jednou z inovácií sú digitálne denné svetlá v svetlometoch Matrix LED. Tvorí ich pole pixelov s trikrát piatimi segmentmi LED, ktoré vytvárajú špeciálnu svetelnú grafiku a robia A3 okamžite rozoznateľné na prvý pohľad. V interiéri zaujme nová voliaca páka prevodovky, markantné vnútorné kľučky dverí, prístrojový panel so vzhľadom Black Panel a po prvý použité poťahy sedadiel z recyklovaných PET fliaš dekorované štýlovým kontrastným prešívaním. Kokpit je maximálne orientovaný na vodiča. Využíva známe prvky z modelov Audi vyššej strednej a luxusnej triedy. Je sériovo vybavený dotykovým displejom s uhlopriečkou 25,7 cm (10,1 palca) v strede prístrojového panelu. Displej rozoznáva rukou písané písmená a poskytuje akustickú spätnú väzbu. Jednotlivé zobrazené funkcie sa dajú ovládať aj hlasom prirodzenou rečou. Aj združený prístroj, ktorý môže vodič prepínať pomocou multifunkčného volantu, je sériovo digitálny. Dodatočné funkcie ako veľké zobrazenie mapy navigácie poskytuje Audi virtual cockpit. Vo verzii Plus má uhlopriečku 31,2 cm (12,3 palca) a poskytuje tri rozličné zobrazenia, medzi nimi aj grafiku so športovým vzhľadom. Na želanie môže byť vozidlo vybavené head-up displejom, ktorý dôležité informácie premieta vo farbe priamo na predné okno. Za koncepciou ovládania MMI sa skrýva nová modulárna stavebnica infotainmentu tretej generácie (MIB3) a desaťnásobne vyšším výpočtovým výkonom ako predchádzajúca generácia. Vykonáva všetky úlohy digitálnej konektivity, medzi nimi aj telefonovanie a online služby Audi connect s rýchlosťou LTE Advanced, pričom integruje aj hotspot WLAN. Individuálne nastavenia sa dajú uložiť až do šiestich užívateľských profilov. Navigácia poskytuje predpovede vývoja dopravnej situácie, družicové snímky s vysokým rozlíšením z Google Earth a detailné trojrozmerné modely mnohých európskych veľkomiest. Audi connect obohacuje zvláštne ciele – body záujmu – fotografiami, informáciami o otváracích hodinách a hodnoteniami užívateľom. K online službám Audi connect patria aj služby založené na komunikácii medzi vozidlami Car-to-X. Pomáhajú nájsť voľné parkovacie miesta na uliciach alebo prostredníctvom komunikácie so semaformi jazdiť v zelenej vlne. Na prepojenie smartfónu s Audi A3 Sportback slúži aplikácia myAudi App, Apple Car Play alebo Android Auto, ako aj Audi phone box, ktorý bezdrôtovo pripája smartfón na vonkajšiu anténu a indukčne ho nabíja. Krátko po spustení predaja ponuku rozšíri kľúč Audi connect, umožňujúci odomknutie a zamknutie automobilu, ako aj naštartovanie motora pomocou smartfónu s operačným systémom Android a hlasový asistent Amazon Alexa.

V Európe nové Audi A3 Sportback štartuje s troma motorizáciami – s benzínovým štvorvalcom 1,5 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) a naftovým štvorvalcovým 2,0 TDI, ktorý je na výber s výkonom 85 kW (116 k) alebo 110 kW (150 k). Poháňajú predné kolesá. Krátko po spustení predaja postupne rozšíria ponuku o ďalšie motorizácie, medzi ktorými nebudú chýbať ani elektrifikované agregáty a tiež verzie s pohonom všetkých kolies quattro. Samozrejmosťou je široká škála bezpečnostných systémov, k zaujímavým patrí Audi pre sense front, s vyhýbacím asistentom a asistentom pre udržiavanie jazdného pruhu, asistent pre zmenu jazdného pruhu, výstraha pri vystupovaní, asistent pre priečnu premávku a parkovací asistent. K dispozícii je aj adaptívny asistent pre jazdu, prevzatý z modelových radov Audi vyššej strednej a luxusnej triedy. Zabezpečuje automatické vedenie vozidla v priečnom a pozdĺžnom smere tým, že udržiava nastavenú rýchlosť a odstup od vozidla idúceho vpredu a jemnými zásahmi prostredníctvom elektromechanického posilňovača riadenia vedie vozidlo v strede jazdného pruhu.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov