Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

WRX a limitovaných 555 chronografov Edox

Rýchle autá, moto-šport, pretekári a kvalitné hodinky sa spolu dopĺňajú už niekoľko dekád. Aj preto príliš neprekvapuje najnovší počin švajčiarskej hodinárskej firmy Edox, ktorá je oficiálnym partnerom majstrovstiev sveta FIA v rallycrosse (WRX).

Nároční priaznivci motorizmu očakávajú od novej limitovanej série hodiniek Edox to najlepšie. A práve preto je Chronorally X-Treme Pilot, z ktorého sa vyrobí pre celý svet len 555 exemplárov, perfektným funkčným doplnkom na meranie času. Rovnako ako športové automobily vo svete WRX, tak robustný chronograf Chronorally je skutočne krásny „stroj“. Je veľký a odvážny – disponuje púzdrom z titanu s priemerom 48 mm.

A navyše je nabitý viacerými funkciami, ako je chronograf, veľký dátum či retro indikácie dát vychádzajúcich z quartzového strojčeka interne označovaného ako Caliber 38s. Kultové, predimenzované tlačidlá na pozícii 2 a 4 umožňujú užívateľovi, a to aj s riadiacimi rukavicami, merať časy kôl s vynikajúcimi hodnotami na presnosť. Zeleno-žltý číselník, evokujúci ovládanie rally vozidla na prístrojovej doske, ponúka aj tachometer doplňujúci chronograf pracujúci s presnosťou na desatinu sekundy.

Povlakovanie rúčok a indexov pomocou luminiscencie zaisťuje skvelú čitateľnosť aj za šera. Hodinky Chronorally X-Treme Pilot vážia len 130 gramov, sú odolné voči vode do 100 metrov a majú robustné safírové sklíčko. Modelom pokračuje značka Edox v dlhodobej snahe o prepojenie so svetom automobilových športov, či už na asfalte, špine, piesku alebo snehu. Cena hodiniek sa pohybuje okolo čiastky 1600 eur, pričom dostupné majú byť už v priebehu tohto roka.

Čo je to rallycross?

Majstrovstvá sveta v rallycrosse (FIA World Rallycross Championship alebo skrátene WRX) je rallycrossová súťaž, ktorú od roku 2014 organizuje FIA s promotérom IMG Motorsport. V súčasnosti sa séria skladá z 12 dvojdenných pretekov, pričom sa jazdí na rôznych druhoch povrchu, na uzavrených okruhoch. Preteky pozostávajú zo štyroch rozjázd. V každej rozjazde súťaží tri až päť vozidiel. Jazdec, ktorý prejde štyri kolá najrýchlejšie, vyhlásia za víťaza kola.

Šoféri získavajú “medzi body” podľa umiestnenia. Po štyroch pretekoch sa body sčítajú a 12 najlepších jazdcov postupuje do semifinále. V každom z dvoch semifinálových pretekov súťaží poltucet vozidiel na šesť kôl. Kľúčom pre určenie postavenia na štarte semifinále závisí od pozície po rozjazdách. Z oboch pretekov postúpia traja najlepší do finále. Vo finále súperí opäť šesť pretekárov na poltucet kôl ako v semifinále, avšak víťaz záverečnej “rundy” sa stáva aj celkovým víťazom pretekov.

-jj- , zdroj a foto: FIA a Edox

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov