Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Tatra okolo sveta 2: Želáme šťastné kilometre!

Tatra má cestovanie naozaj v génoch. Spomeňme len cestovateľské akcie PÁNOV Zikmunda a Hanzelky na legendárnej osobnej Tatre 87. Podstatne neskôr, v marci 1987 odštartovala výprava Tatra kolem světa. Bohužiaľ, nevrátili sa všetci. Expedícia si vyžiadala život jedného člena.

Po krátkom historickom úvode už ale prejdime k dnešku. Po viac ako 30 rokoch dnes z Bratislavy odštartovala posádka dobrodruhov a cestovateľov pod názvom Tatra kolem světa 2. Hneď však podotknem, že sa jedná o čisto súkromný projekt. Nemusíme spomínať, že to stojí peniaze. A nie malé. Sponzoring je preto viac než nutný.

Ja sám počiny celého tímu sledujem prakticky od začiatku a slávnostný odchod som si nenechal ujsť. Som veľmi rád, že sa celý početný tím prišiel ukázať aj širokej verejnosti.

Ich cesta odštartovala tradične v Prahe, a to ešte včera. Počas presunu na východ už mali na krku jeden maličký „prúser“. Nedopatrením sa im minul kredit v mýtnej krabičke, a tak ich zastavila mýtna polícia. Manko doplatili, a pokračovali ďalej. Nasledovala cesta cez Brno až do Bratislavy, na Hviezdoslavovo námestie. Tu sa zdržali zhruba 2 hodiny, kde ich doprevádzala skupina Lojzo. A diváci sa veruže mali načo pozerať.

Okrem klasického predstavenia posádky, či použitej techniky, divákom čo to málo porozprával aj Karel Loprais, 6 násobný víťaz Rallye Dakar na legendárnej Tatre 815, tiež známy pod prezývkou Monsieur Dakar. Stretnúť ste mohli aj nášho pretekára Maťa Homolu.

Prejdime k tomu podstatnému, Nádherný upravený bývalý vojenský špeciál, s mimoriadne jednoduchou konštrukciou, budil pozornosť aj náhodných turistov. Pod kapotou má vzduchom chladený vidlicový osemvalec s objemom 12 667 centimetrov kubických a maximálnym výkonom 230 kW (313 k). Použitie vstrekovania vodíka má znížiť emisie o 37 % a zvýšiť výkon o 12 %. V Tatre teda nenájdete žiadne AdBlue, čo je v tomto prípade rozhodne plus, keďže sa nedá tankovať všade.

Tlak v pneumatikách je možno meniť prostredníctvom špeciálneho lacnejšieho systému. Originálny systém by stál podstatne viac.

 

Nádrž na palivo má objem 840 litrov, a okrem iného so sebou vezie až kubík čistej vody, či plyn na varenie. Celkovo má špeciál až 19 miest na spanie, čo je o 5 viac ako je kapacita na sedenie. To pre prípad, keby sa náhodou členovia medzi sebou nemohli zniesť :). O teplotnú pohodu sa postarala firma Molpir, ktorá vybavuje Tatrovky klimatizáciou už v prvovýrobe.

Až 14 členov posádky bude mať k dispozícii dve sprchy, dve WC a dve kuchyne. Každý z posádky bude mať vlastný batožinový priestor s objemom 110 litrov. Celkom luxus. O tom sa mnohým dobrodruhom môže len snívať, najmä keď idú na motorkách, či obyčajných autách za “pár korún”.

Dôležitá správa!!! Ak chcete byť súčasťou posádky TKS 2 môžete. Stačí si vybrať destináciu, do ktorej by ste sa chceli na pár dní pozrieť. Pozor. Ostávajú posledné voľné miesta.

Posádka ešte demonštrovala rozloženie a zloženie stanov na streche. Poviem vám, dá to zabrať. Celý úkon trvá nejaký ten čas. Počas rozlúčky so Slovenskom ste mohol naozaj každý dostať zadarmo nálepky, plagáty, alebo drobné vecné predmety. Tesne pred ukončením bol pripravený aj kvíz, v ktorom stačilo zodpovedať na skutočné jednoduché otázky a domov ste si mohli odniesť skutočne zaujímavé vecné ceny.

Na samotný záver si pripravili symbolický krst „TRAJDY“. Potom už nasledoval len samotný veľkolepý odjazd, pri ktorom nám posádka opakovane majestátne zatrúbila.

Pred cestou prebehol ešte symbolický krst.

 

V mene celej redakcie prajeme šťastnú cestu! Pre vás, naši čitatelia, prinesieme všetky dôležité informácie počas celej expedície, ktorá bude trvať tri roky, počas ktorých prejdú približne 270 000 km vrátane lodných presunov.

Foto: Autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov