Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai opäť jednotkou na trhu

V roku 2019 sa Hyundai stal absolútne najpredávanejšou automobilovou značkou u súkromných zákazníkov na Slovensku. Pozíciu najčastejšej voľby u súkromnej klientely získal vďaka 4 650 registrovaným novým vozidlám, čo predstavuje trhový podiel v tzv. private segmente 13,44%.

Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k slovenským zákazníkom našlo v uplynulom roku cestu spolu 8 805 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 15% viac ako v roku 2018. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8%. Medziročne tak stúpol trhový podiel značky Hyundai na Slovensku o 0,9 percentuálneho bodu.

Za úspechom značky Hyundai na Slovensku je každodenné nasadenie stoviek profesionálov v partnerskej sieti a rastúca dôvera našich klientov, im všetkým patrí naša vďaka. Zároveň je to pre nás záväzok, aby sme každý deň skúšali byť o kúsok lepší ako včera,“ hovorí Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.

Ľudia najviac kupovali Hyundai

Cenné prvenstvo získal Hyundai v roku 2019 u súkromnej klientely. Slovenky a Slováci si ako fyzické osoby do konca decembra registrovali až 4 650 kusov nových vozidiel Hyundai. Pod tento úspech sa najväčšou mierou podpísali modely i20, i30 a Tucson, ktoré patria vo svojich triedach k najpredávanejším.

i30 a Tucson najobľúbenejšími modelmi Hyundai

Najviac sa v roku 2019 darilo značke Hyundai s i30, ktorý sa stal s 3 482 registrovanými kusmi 4. najpredávanejším modelom na Slovensku vôbec. Medziročný záujem o i30 vo verziách hatchback, kombi a fastback stúpol o vyše 17%. Veľkej obľube sa naďalej tešilo aj obľúbené SUV Tucson. Vďaka 2 265 registráciám sa stalo 7. napredávanejším modelom na Slovensku za uplynulý rok.

Vysoký nárast v počte registrácií eviduje slovenský importér značky Hyundai aj pri modeli i20 1 743 registrovaných kusov predstavuje medziročný nárast o vyše 27%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si vybralo 105 zákazníkov. Nová generácia i10 však príde na náš trh už vo februári 2020. Ku skokanom roka sa v rámci portfólia Hyundai zaradili najmä mestské SUV Kona, ktorej predaje medziročne vzrástli o tretinu (473 ks), a veľké SUV Santa Fe s 262 registráciami a medziročným nárastom záujmu o 78%.

Úvod roka v znamení SUV, e-mobilov a novej i10-ky

V prvom kvartáli roku 2020 očakáva slovenský Hyundai pokračujúci záujem o SUV modely Tucson, s rastúcim podielom emóciami nabitej výbavy N Line, a Santa Fe, ktoré je v ponuke vo výhodnej edícii SMART s cenou 34 490 €. Štátna podpora na elektrifikované vozidlá výrazne zvýšila záujem zákazníkov o elektrifikované modely Kona Electric, Ioniq Electric a Ioniq Plug-in hybrid. Prvou očakávanou novinkou roka 2020 bude úplne nová generácia i10, ktorej ceny Hyundai zverejní už začiatkom februára na www.hyundai.sk.

 

Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 31.12.2019 podľa ZAP SR

Model Segment Počet registrácií Podiel v segmente Medziročne
i10 A 105 10,8 % + 40,0 %
i20 B 1 743 9,5 % + 27,6 %
i30 C1 3 482 16,6 % + 17,4 %
Ioniq C1 16 0,1 % – 61,9 %
i40 D1 4 0,1 % Predaj ukončený
Kona SUV-B 473 3,9 % + 32,9 %
Tucson SUV-C 2 265 11,2 % + 4,2 %
Santa Fe SUV-D 262 4,6 % + 78,2 %
ix20 MPV-B 421 47,4 % Predaj ukončený
H1 Tour MPV-D 21 6,0 % + 61,5 %
SUMÁR 8 792 8,7 % + 15 %

 

Zdroj: Hyundai

Foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov