Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Opel prináša dostupné elektro rely

Myslím si, že ste aj vy postrehli, že svet motoršportu sa mení. Či k lepšiemu? To je na dlhšiu debatu, takže sa vyjadrite v komentároch. Automobilka Opel však nezaspala na vavrínoch a pripravuje prvý elektromobil pre rely.

Program Opel Corsa-e Rally pre sériu ADAC Opel e-Rally Cup pokračuje plnou rýchlosťou. 2 prototypy elektromobilov v súčasnosti podrobujú skúškam v testovacom stredisku Dudenhofen. „Obidve vozidlá musia najazdiť čo najviac kilometrov, aby sme čo najskôr zhromaždili čo najväčšie množstvo údajov. Neexistujú žiadne skúsenosti s elektromobilom pre rely, ktoré by sme mohli využiť, a tak sme sa spočiatku museli spoliehať na výpočty a simulácie. Tieto údaje postupne nahrádzame reálnymi údajmi. Ďalej sa sústredíme na reguláciu záťaže a teploty akumulátora, ako aj ladeniu softvéru. S potešením môžem oznámiť, že vývoj prebieha podľa plánu a nie sme v sklze,“ uviedol Jörg Schrott, riaditeľ divízie Opel Motorsport.

Elektromobil pre rely bude mať výkon 100 kW (136 k) 

 „Musíme mať istotu, že výkonové parametre súťažného vozidla budú konštantné za všetkých podmienok. Iba tak bude možné zaručiť zrovnateľné podmienky pre všetkých účastníkov značkového šampionátu,“ povedal ešte Schrott. „Rozhodli sme sa tiež, že Corsa-e Rally by mala zodpovedať alebo dokonca prekračovať vysoké štandardy svojho predchodcu so zážihovým motorom pre Opel ADAM Cup. A sme na dobrej ceste. Zatiaľ čo výkon je takmer rovnaký, krútiaci moment na úrovni 260 Nm je oveľa vyšší ako v prípade vozidla pre ADAM Cup. Vďaka akumulátoru umiestnenému pod podlahou má vozidlo nízke ťažisko a rozloženie hmotnosti je taktiež veľmi dobré, čo je pre dynamické súťažné vozidlo mimoriadne dôležité. Teraz musíme nájsť optimálne naladenie podvozku, pretože už v januári budeme testovať na reálnych rýchlostných skúškach.“

Hneď po dokončení vývoja modelu Corsa-e Rally vyrobia referenčné vozidlo, ktoré bude slúžiť ako vzor pre pretekárske vozidlá zákazníckych tímov. Očakáva sa, že pre sezónu 2020/21 vyrobia cca 20 exemplárov, a v lete si zákazníci prevezmú až 15 z nich – včas pred prvým testovacím podujatím v júli.

Ideálne nastavenie: jazdné režimy pre etapy rely a cestné úseky

Corsa-e Rally má rovnaký akumulátor ako sériové vozidlo. Kapacita 50 kWh zaisťuje dojazd 337 km podľa WLTP. Aby bolo možné optimalizovať dojazd pre rely, akumulátor má tri režimy:  „závodný režim“ garantuje maximálny výkon a dynamiku vozidla v rýchlostných sekciách. Elektromobily majú mimoriadne vysoký krútiaci moment, takže v „dažďovom režime“ je priebeh krútiaceho momentu prispôsobený klzkým povrchom. Medzi etapami a pri jazde do servisu tímy využijú energeticky úsporný „eko režim“.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov