Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Pozor, na Vinohradníckej ceste hrozí chaos!

Ministerstvo dopravy na svojej sociálne sieti zverejnilo krátky status ohľadom obmedzení na Vinohradníckej ceste v Bratislavskom kraji a opatrení, ktoré kompetentní pripravili. Sú však správne a pomôžu premávke?

Celé znenie statusu na stránke Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR je: „Minister dopravy spolu s vicežupankou BSK dnes zorganizovali stretnutie starostov, zástupcov D4R7 a polície k situácii ohľadom uzavretia Vinohradníckej ulice. Križovatku 2/572-Most-Dunajská Lužná-Studené-Štvrtok na Ostrove bude od pondelka regulovať polícia. Zároveň bude na križovatke pripravená aj svetelná signalizácia, ktorá bude uvedená do prevádzky v prípade potreby.“

Aby sme upresnili križovatku, jedná sa o kríženie ciest II/572 a III/1053 (okres Senec)

V podstate sa z tohto úryvku bežný človek veľa nedozvie. Môže dedukovať iba to, že tam budú problémy a cesta domov, alebo do práce mu bude trvať pravdepodobne dlhšie. Keď sa na to pozrie človek, ktorému doprava nie je cudzia, vidí tam viacero nezrovnalostí a teoreticky aj zbytočností.

Blížia sa sviatky. Aj zhotoviteľ začne s prácami až po sviatku Troch kráľov. Prečo je nutné prijímať opatrenia už teraz, mesiac v predstihu?

Nepasujem sa do roly odborníka. To určite nie. Som len pozorovateľ, ktorému doprava nie je ukradnutá. Nie som však zástancom kroku, ktorý bol prezentovaný prostredníctvom sociálnych sietí. V predmetnej križovatke podľa môjho názoru nie je vôbec nutný semafor. Som presvedčený, že semafor tam zapríčiní komplikácie a zdržania premávky. Kolóny v čase špičky z hlavných, ale aj z vedľajších smerov, sa zbytočne natiahnu. Navyše sú v blízkosti aj prechody pre chodcov a zástavka autobusu, čo správne osadenie a nastavenie semaforov tiež sťaží.

Sú na mieste potrební policajti? Nemyslím si, že na tejto jednoduchej, aj keď frekventovanej križovatke upravenej dopravnými značkami sú policajti potrební. Maximálne ak tam v prvých dňoch vykonajú tzv. dohľad nad bezpečnosťou a plynulosťou premávky, kedy budú plniť skôr preventívnu funkciu. Navyše nie je žiadnym tajomstvom, že dopravných policajtov je na západnom Slovensku málo. Nemali by plniť dôležitejšie úlohy, ako riadenie a usmerňovanie premávky?

Myslím si, že ideálnym spôsobom riešenia problému je ponechanie premávky na prirodzený vývoj. Ak budú vodiči v dostatočnej miere tolerantní (dá sa to však od nich očakávať), tak premávka bude plynulá aj bez nutného riadenia. V prípade, ak to bude nutné a nevyhnutné, poveriť riedením v inkriminovanom mieste premávky pracovníkov zhotoviteľa stavby a až tak možno policajtov.

Až čas ukáže, či a ktoré riešenie je správne. Či to predstavené kompetentnými, alebo to naše, mnou popísané…

Foto: GoogleEarth

Ilustračné foto: Sita

Diskusia 2
  1. Vlado Používateľ hovorí

    Vazeny p.redaktor a autor clanku.reagujem na vas nazor.zjavne ste tuto krizovatku nevideli v reale a neviete ani ako vyzera. V 1.rade mate staru neaktualnu foto z google,pretoze v danej lokalite v smere stvrtok na ostrove pribudli dalsie 4 ulice plne domov a aut. Viem o com pisem,kedze tu byvam. Na tejto krizovatke sa stalo za poslednych 12 rokov viacero smrtelnych a tazkych dopr.nehod aj napriek tomu ze v smere zo Studene a tiez aj Dun.luzna je stopka. Kazde rano ci popoludni su tu kolony. Okrem toho krizovatkou denne jazdi mnozstvo nakl.aut,ktore su pretazene a ju uz riadne zlikvidovali.pred 3-omi tyzdnami ju museli komplet zrekonstruovat a to doteraz na nej nie su zakreslene ani pruhy ani ciary v krizovatke.to ze su az 2 prechody pre chodcov s 1ks vystrazneho semaforu je podla vas asi dostatocne,ze? Bezne tu jazdia kamiony,aj os.auta cez Studene a tuto krizovatku 70-80km/h.obec je riadne oznacena uz 1km pred touto krizovatkou a nik to nerespektuje,ojrem miestnych. 80% Vodicov z okresu DS to tu maju ak na rally.dokonca uz pri vjszde od Stvrtka na Ostrove,kde je vyzebrovana cast vozovky vas predbehnu aj cez 2x plnu ciaru a trubia na vas,ak idete 50tkou.detto v kolone pri odbocovani vlezu do protismeru a krizuju krizovatku v skratenom odboceni-sikmo a kratko.vdaka nim tu bolo za posl.pol roka 7 nehod. Tak si sem teda rano pridite pozriet na vl.oci co sa tu bude diat.

    1. Marek PAUCO Používateľ hovorí

      Dobrý deň, ďakujem za podnet.
      Viem veľmi dobre ako tá križovatka vyzerá. Dopravou v okolí Bratislavy sa živím, ale dopravno-inžinierska a stavebná činnosť nie je mojou oblasťou…
      Celý článok vyšiel ako odpoveď na stanovisko Min. dopravy a správy hovorkyne na ich FB, ktorá vypustila do sveta dovolím si povedať čistý nezmysel…
      Áno, križovatka je zrekonštruovaná, nie však dokončená. Rovnako sa zmenilo celé okolie “dolnej” spádovej oblasti, ako spomínate, to s Vami súhlasím.
      Semafóry? Dajme tomu že áno, ale najprv je nutné dodať aktuálne informácie o intenzite dopravy. Tie vypracované nie sú. Sú len hrubé odhady a posledné sčítanie bolo v r. 2011/12 (možno 2013)!!! Statické Semafóry nie sú všemohúce, nedokážu vyriešiť slabú priepustnosť a vysoký nápor vozidiel. Niekedy je lepšie nechať dopravu na prirodzený vývoj… Ľudia, vodiči, sú už často rozmaznaní a bez semafórov to jednoducho nie sú schopní zvládať… A postaviť tam policajta? To tiež nie je riešenie na situáciu, ktorá tam vzniká a ešte dlho bude vznikať…
      Priechody pre chodcov tam sú, výstražný semafór detto, ale už keď chcú riešiť úpravu prednosti pre autá je nutné riešiť aj bezpečný prechod chodcov v inkriminovanom mieste, čiže je nutné osadiť aj semafory pre nich.
      Foto – k téme foto, pre ilustráciu a lokalizaciu to určite stačí.
      Ja viem že sa vám môj názor nepáči, ale tento môj názor zastávajú aj odborníci, ktorých som sa na danú tému pýtal… Len niektorí ľudia, nechcem byť hnusný, ktorí tomu nerozumejú, alebo sú v oblasti doslova laikmi si idú svoje, a ostatné ich nezaujíma…
      Každopádne, križovatka a spôsob riešenia problému bude riešený za chodu a tí čo to budú môcť ovplyvniť, tak sa o to budú snažiť. Niekedy je však väčšinový názor silnejší proti tomu logickému…
      S pozdravom
      MP

Odpovedať na Vlado
Zrušiť odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov