Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

EICMA 2019: Nové duo Suzuki V-Storm

Na nedávnej Medzinárodnej výstave bicyklov, motocyklov a doplnkov v Miláne (EICMA 2019) sa uskutočnila premiéra dvoch úplne nových motoriek Suzuki. V-Strom 1050 a V-Strom 1050XT prichádzajú s vylepšenou technikou a bohatou štandardnou výbavou.

Moderný dizajnový jazyk s retro prvkami bude možné spojiť aj so špeciálnym lakovaním pripomínajúcom rely Paríž-Dakar z ročníka 1988. Základnou filozofiou úplne nového V-Strom 1050 je „The Master od Adventure“. Najnovší zástupca produkčnej série Sport Adventure Tourer sa zameriava na komfort v najrôznejších jazdných situáciách, ktoré sa vyskytujú na dlhých trasách.

Jednoduché riadenie na horských cestách a komfort pri jazde na ľubovolné miesto boli hlavnými požiadavkami pri vývoji nového modelu. Čerstvý V-Strom ponúkne výkon 107 koní, čo je o 7 koní viac než doteraz. Motor
V-twin s objemom 1037 cm3 spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 5, ktorý začne v Európe platiť od januára 2020.

Nový motor má elektronické ovládanie škrtiacej klapky systémom „ride-by-wire“ a upravené časovanie sacích aj výfukových ventilov, ktoré je nastavené pre dosiahnutie čo najlepšieho pomeru vysokého výkonu a nízkej spotreby paliva. Každodennú použiteľnosť a jednoduchú obsluhu vylepšuje systém S.I.R.S. (Suzuki Intelligent Ride System), ktorý ponúka odlišné nastavenia pre rôzne jazdné situácie.

Elektronické systémy majú tri úrovne nastavenia, platí to pre reguláciu charakteristiky motoru SDMS (Suzuki Driving Mode Selection) aj kontrolu trakcie. Vonkajší dizajn sa inšpiruje u motocyklu Suzuki z kategórie
adventure bike – legendárneho DR750S z roku 1988. Moderný „look“, agresívna silueta a plné tvary podporujú imidž sport adventure toureru. Štandardná výbava zahŕňa výškovo nastaviteľný veterný štít a hliníkové
riadidlá, ktoré podtrhujú off-roadový štýl tohto motocyklu.

Model V-Strom 1050XT pridáva ďalšie funkcie, ako sú tempomat, asistent rozbehu do kopca a systém upravujúci brzdný účinok pri jazde z kopce alebo s veľkou záťažou. Okrem toho má V-Strom 1050XT disky kolies s
drôteným výpletom, hliníkový ochranný rám motoru a prevodovky, prídavný spodný hliníkový kryt, centrálny stojan, kryty rukovätí, LED smerovky, nastaviteľnú výšku sedačky vodiča a 12V zásuvku.

Okrem bežnej ponuky lakov bude pre V-Strom 1050XT k dispozícii tiež unikátne lakovanie Heritage Special, ktoré odkazuje na pretekársky špeciál DR-Z, špeciálnu verziu modelu DR750S nasadenú v roku 1988 do
vytrvalostných pretekov Paríž-Dakar. Úplne nové verzie V-Strom 1050 a V-Strom 1050XT sa budú vyrábať v Japonsku v továrni Hamamacu. Distribúcia do celého sveta vrátane Európy a Severnej Ameriky odštartuje
začiatkom roku 2020.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov