Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nissan Juke – Menej rebélie

Prichádzajúca generácia do veľkej miery z tejto pozície ustupuje. Nie celkom, zaujímavých dizajnových prvkov je stále dosť, ale predsa len už provokujú oveľa menej.

To, čo nevidno, je dôležitá skutočnosť, že karoséria je torzne o 13% tuhšia. Viac vidno je, že nový Juke je voči predchodcovi o 75 mm dlhší, o 29 mm širší a najmä, že rázvor vzrástol o 105 (!) mm na 2 636 mm. Zmenilo to teda siluetu vozidla, o 58 mm narástol pozdĺžne priestor na zadných sedadlách (a je to cítiť) a pribudol aj pozdĺžne nastaviteľný volant a batožinový priestor má teraz objem výborných 422 l. K dispozícii je však novinka momentálne len s jedným motorom, benzínovým trojvalcovým litríkom s max. výkonom 86 kW (117 k), dosahujúcim pri využití funkcie overboost krútiaci moment 200 Nm. Dodáva sa buď so 6- stupňovým manuálom, alebo 7- stupňovým dvojspojkovým automatom. Samozrejme, najviditeľnejšou zmenou je ústup od polarizujúceho dizajnu prednej časti. Tá nová je síce tiež originálna, neopustila veľké okrúhle svetlá (tentoraz trojuholníkovito rozdelené) ani široké výrazné blatníky, ale celkovo sa oveľa viac prispôsobila vzhľadu ďalších súčasných Nissanov. Ja túto zmenu vítam.

Nissan Juke doteraz polarizoval okolie. Buď ste ho milovali, alebo nenávideli.

Rovnako dôležité však je, ako sa v nováčikovi jazdí. Skúšali sme ho v okolí Barcelony na cestách najrôznejších typov.  Hlavný poznatok je, že takto poháňaný Juke je oveľa zábavnejší s manuálnou prevodovkou. Ani automatu niet čo vyčítať, ale s nie príliš silným motorom veselému naturelu vozidla viac zodpovedá hravejší manuál. Nový Juke však podstatne vyspel aj pokiaľ ide o bezpečnostné systémy. „Nenabúrať“ vodičovi pomáha kvantum asistentov, vrátane vyspelého ProPilot (pomáha riadiť, brzdiť a akcelerovať, dokonca zastaví a rozbehne vozidlo) a ďalších inteligentných elektronických vychytávok. Navyše sa nový Juke chváli titulom „Nissan s dosiaľ najlepšou konektivitou“ so všetkým, čo si za tým v súčasnosti dokážete predstaviť.

Pár hodín za volantom novinky bolo príjemných. O prevodovkách som sa už zmienil, no treba tiež spomenúť, že Juke má teraz pri páke prevodovky prepínač jazdných režimov (Eco, Standard, Sport), ktorý jazdu spríjemňuje ešte viac. Nový Juke je dospelejší, menej výstredný, no kvalitnejší, bezpečnejší a praktickejší. A to sú v tomto segmente vlastnosti veľmi dôležité.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov