Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Lamborghini Raptor by Zagato: Jedináčik

V podstate to je Diablo s anjelským krivkami. Koncept Lamborghini Raptor, ktorý navrhlo milánske dizajnérske štúdio Zagato, bol síce ozdobou Ženevského autosalónu v roku 1996, ale do sériovej výroby sa nikdy nedostal.

Jediný exemplár v pôvodnej farbe morská-zelená si budú môcť prominentní zberatelia a záujemcovia kúpiť na aukcii RM Sotheby´s, ktorá sa uskutoční 30. novembra v Abu Zabí. Naposledy sa na tomto aute jazdilo pred jedenástimi rokmi na Festivale elegancie v americkom Pebble Beach.

Napriek pozitívnym reakciám na prestížnom autosalóne vo Švajčiarsku a dobrým výsledkom v cestných testoch, Raptor sa jednoducho „rozmnožiť“ nepodarilo. Vedenie Automobilky Lamborghini vsadilo na iný projekt – Canto. Nejeden milovník talianskych športiakov si s povzdychom povedal „škoda.“

Vlastníkom jediného exempláru – štúdie bol až do roku 2000 Alain Wicki, ktorý bol mozgom celého projektu zo strany Lamborghini. Na prelome storočia sa automobil podarilo predať práve pri Ženevskom jazere neznámemu americkému kupcovi za 360.000 švajčiarskych frankov.V auguste roku 2008 v Pebble Beach údajne zmenil majiteľa opäť, ale predajná cena zostala utajená.

Ako sme už v perexe naznačili Lamborghini Zagato Raptor je vlastne preoblečené Lamborghini Diablo VT. Pod uhladenou karosériou ukrýva techniku Lamborghini Diablo VT, pričom pohon má na starosti 5,7-litrový vidlicový dvanásťvalec s výkonom 362 kW. Agregát cez šesťstupňovú prevodovku poháňa všetky kolesá.

Stroj od Zagata ku gigantickému výkonu pridával nižšiu hmotnosť, oproti Diablo VT je totiž skoro o 300 kg ľahší. Raptor patrí medzi prvé vozidlá, ktoré boli navrhnuté pomocou počítačovej techniky. Aj preto tím hlavného dizajnéra Noriho Haradu zvládol automobil dokončiť v priebehu štyroch mesiacov.

Hoci pohonné ústrojenstvo pochádza od Lamborghini, pod karbónovou karosériou sa skrýva trubkový rám vlastnej konštrukcie. Interiér s tmavo-šedým čalúnením Alcantara potom vsadil na minimalizmus. Medzi originálne vychytávky rozhodne patrí aj smerom hore výklopná „kabína.“ Diel sa dá navyše od karosérie oddeliť, takže z vozidla veľmi ľahko upravíte roadster.

-jj-, zdroj: RM Sotheby´s

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov