Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Toyota Mirai – Vodíkové neznamená nudné

Blíži sa Tokyo Motor Show a japonské značky sa pomaly predháňajú, kto ukáže viac. V predstihu sa nám ukazuje vodíková „bomba“ na kolesách, nová Toyota Mirai.

Pamätáte si ešte prvú generáciu? Jedno z najškaredších áut sveta. Naozaj, verte mi, práve dizajn tohto auta veľa zákazníkov odradil. Avšak s príchodom novinky sme všetci ostali šokovaní. Pozrite sa na tento dynamický športový sedan s dlhou kapotou. Pozrite sa ako ďaleko je predná náprava! A čo je najviac cool? Novinka má pohon zadných kolies! To je pre mňa ako fanatika do Lexusu trošku zvláštne, keďže v tejto kategórii končí Lexus GS so zadným náhonom. Ale o tom niekedy nabudúce. Je postavená na platforme TNGA i . Aj vďaka zadnému pohonu získalo auto dynamické proporcie.

Tiež v Mirai vidíte trochu Kiu Stinger alebo Audi A7? Trošku sa na nich z profilu určite podobá. Vo výsledku je však originálnou Toyotou.  

Rozmery karosérie sú 4973 x 1884 x 1468 mm a rázvor náprav 2918 mm. Hlavný inžinier projektu Mirai Yoshikazu chcel, aby auto pôsobilo emotívne, dynamicky, atraktívne a aby vedel vyčariť vodičom úsmev na perách.  “Chcem, aby zákazníci hovorili, že si nevybrali Mirai preto, že je to auto na vodík, ale preto, že ho naozaj chcú a zhodou okolností má vodíkový pohon.“

Poriadne prekopali aj interiér. Palubnej doske dominuje centrálne umiestnený displej s 12,3″ uhlopriečkou. Prístrojovú dosku tvorí 8″ displej.

Dojazd udávajú 630 km. Čo vo svete elektromobilov a ekológie je naozaj zmysluplné číslo. Každopádne, kým sa neposilní sieť čerpacích staníc, tak toto auto len tak ľahko na ceste neuvidíme…

Foto: Toyota

Autor: Marek PAUCO

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov