Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC kupé – Štýlový zafír
Po 4 rokoch Mercedes prináša decentnú modernizáciu svojho najpredávanejšieho SUV.
Ak chcete SUV kupé, veľa možností nemáte
Som rád, že sa pri modernizácii neuchýlili k žiadnym experimentom. Asi tou najvýraznejšou zmenou je úprava tvaru a grafiky svetiel. Nami testovaný kus s balíkom AMG Line zahŕňa agresívnejšie nárazníky s dvojrozmernými 20″ diskami a je skutočnou pastvou pre oči.
„Hej Mercedes“ už aj v GLC
Celý interiér je kvalitne spracovaný. Nedostatky hľadám ťažko. Určite sa vyhnite dekórom v klavírnej čiernej farbe. Je nádherná, ale iba ako nová. Hlavnou novinkou je multimediálny systém MBUX. Ovládajú sa ním takmer všetky funkcie. Digitálny kokpit nahradil analógové budíky. Ponúka tri štýly. Ak preferujete klasické USB, máte smolu. Všetky prípojky sú už USB-C. Nezúfajte však, existujú prevodníky…
Za imidž sa platí…
Pre 4-člennú posádku je dostatok miesta v kabíne. Postavy nad 185 cm budú mať na zadných sedadlách výhrady k zvážajúcej sa línii strechy. Do opticky plytkého kufra zmestíte zhruba 500 litrov batožiny. Na bežné pracovné cesty či výlety určite odvezie všetko potrebné.
„ Pri GLC kupé vyhráva vzhľad nad účelnosťou
Ako v malom tanku
Výhľad z miesta vodiča je obmedzený, najhoršie to je šikmo dozadu. Istotu manévrovania zaisťuje 360° kamera. Ako fungujú predné svetlá LED High Performance? Svietivosť, ale tiež vyrezávanie a nasvecovanie sú perfektné. Prevádzková hmotnosť cez 1,8 t sa oklamať nedá, ale intenzívne sa o to snaží príplatkové pruženie s tromi režimami – Komfort, Šport a Šport+. V neprospech komfortu hrajú krásne 20-palcové disky. Podvozok s veľkou ochotou spolupracuje aj pri dynamickom prejazde zákrut.
Letmo spomeniem aj mild hybrid EQ Boost. Vďaka tomu GLC lepšie akceleruje (minimalizuje nástup turba), zároveň dosahuje priaznivejšiu spotrebu a nižšie emisie. O systéme ani netušíte, že je v aute.
Bezpečnosť nadovšetko
V novinke podporili bezpečnosť a asistenčné systémy. Avšak menšie výhrady mám k rýchlostným limitom znázorneným na displejoch. Neukazujú správne. Možno by pomohla obyčajná aktualizácia mapových podkladov a systému.
Systém udržania vozidla v jazdných pruhov funguje nadpriemerne. Jeho úlohou však nie je nahradiť vodiča. Na čo som si rýchlo zvykol, je automatická zmena jazdného pruhu. Pracuje iba vo vyšších rýchlostiach, ale zato dokonale.
Stručne
- Čo treba uznať Vysoká opcia výbavy a individualizácie.
- Čo nám chýbalo „Hej Mercedes“ nepozná slovenčinu.
- Čo nás prekvapilo Výborné svetlomety LED High Performance.
Cena a záruka: Základ/test 50 140/90 408€
Všeobecné záručné podmienky: 2 roky bez obmedzenia km + možnosť predĺženej záruky
Motor: preplňovaný zážihový motor R4/16V, zdvihový objem valcov 1991 cm3, max. výkon 190 kW (258 k) pri 5 800 – 6 100 ot.min-1, max. krútiaci moment 370 Nm pri 1 800 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 204 g/km
Jazdné výkony, spotreba: 0-100 km/h za 6,3 s, Vmax 240 km/h, spotreba výrobca/test 9,0/10,5 l/100 km
Text a Foto: Marek PAUCO
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov