Mercedes-Benz GLB odvezie až sedem pasažierov
Na to, aby to nebolo iba akože, v automobilke modelu dopriali rázvor až 2 829 mm. Čo je napríklad o 100 mm viac, ako ponúka nová Trieda B.
Šéf oddelenia dizajnu Daimler AG, Gorden Wagener, o novinke povedal: „Vďaka svojmu ikonickému dizajnu má model Mercedes-Benz GLB nezameniteľný charakter SUV. Jasné tvary s redukovanými líniami a dynamickými plochami dodávajú našej filozofii dizajnu zmyselnú čistotu.“ Zjavne teda nie som sám, komu novinka pripomína pre mňa ikonický Mercedes-Benz GLK.
Auto na želanie disponuje tretím radom sedadiel s dvoma dodatočnými samostatnými sedadlami. Sedadlá ponúkajú pohodlný priestor pre osoby s telesnou výškou do 1,68 metra. Medzi mnohé prvky bezpečnostnej výbavy patria vysúvateľné opierky hlavy, bezpečnostné pásy s napínačmi pásov a obmedzovačmi sily pásu, zakrytý bočný okenný airbag aj pre cestujúcich v treťom rade sedadiel či úchytky vhodných detských sedačiek ISOFIX a TOP-Tether. Vďaka tomu možno v oblasti zadných sedadiel upevniť až štyri detské sedačky. Aj cestujúci v treťom rade budú mať k dispozícii dva držiaky na nápoje medzi sedadlami, dva odkladacie priečinky s gumenou vložkou na ľavej i pravej strane obloženia ložného priestoru či prípojku USB. Na rozšírenie batožinového priestoru možno sedadlá samozrejme zložiť do jednej roviny s podlahou batožinového priestoru.
Batožinového priestoru v prípade päťmiestnej verzie má základný objem 560, po sklopení zadných sedadiel budete mať k dispozícii až 1 755 dm³. Na želanie je dostupné pozdĺžne nastavovanie druhého radu sedadiel, pričom operadlá sú sériovo nastaviteľné vo viacerých stupňoch sklonu.
Aj ako štvorkolka
Model GLB je na želanie vybavený systémom náhonu na všetky kolesá 4MATIC, ktorý je vždy v pohotovosti, s plne variabilným rozdeľovaním momentu. Športovo nastavený náhon na všetky kolesá ponúka prostredníctvom prepínača DYNAMIC SELECT vodičovi možnosť ovplyvniť charakteristiku systému 4MATIC. K dispozícii sú tri mapy charakteristiky na riadenie spojky pripájania náhonu všetkých kolies, systém ale pružne reaguje na príslušnú jazdnú situáciu v každom režime. V jazdných režimoch Eco a Komfort je rozdelenie krútiaceho momentu 80:20 (predná náprava : zadná náprava), v programe „Šport“ je to 70:30. V terénnom programe sa používa spojka pripájania náhonu všetkých kolies ako medzinápravová uzávierka diferenciálu, ktorej základné rozdelenie krútiaceho momentu predstavuje rovnomerných 50:50.
Medzi komponenty systému 4MATIC patria vedľajší náhon na zadnú nápravu integrovaný do automatizovanej dvojspojkovej prevodovky a diferenciál zadnej nápravy s integrovanou lamelovou spojkou. Tá sa ovláda elektromechanicky. Elektromotor pritom prostredníctvom korunového kolesa a guľového prítlačného taniera vyvíja axiálnu silu, aby lamely spojky boli zopnuté alebo uvoľnené . Diferenciál zadnej nápravy kompenzuje rôzne dráhy / rýchlosť otáčania zadných kolies. Výhody tohto riadiaceho systému sú predovšetkým prevádzka z nulových otáčok v celom rozsahu ovládania, stacionárne ovládanie spojky a vyššia účinnosť vďaka koncepcii guľového prítlačného taniera.
Terénny technický balík
Terénny technický balík obsahuje okrem osvetlenia terénu aj dodatočný jazdný program. Ten prispôsobí priebeh výkonu motora a reguláciu ABS ľahkému terénu mimo asfaltovaných ciest. Aktivuje sa prostredníctvom prepínača DYNAMIC SELECT.
Prehľad modelov:
Benzínové motory | GLB 200 | GLB 250 4MATIC |
Prevodovka | 7G-DCT (automatická) | 8G-DCT (automatická) |
Zdvihový objem (cm³) | 1 332 | 1 991 |
Výkon (kW/k) | 120/163 | 165/224 |
pri (1/min) | 5 500 | 5 800 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 250 | 350 |
pri (1/min) | 1 620 – 4 000 | 1 800 – 4 000 |
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km)¹ | 6,2 – 6,0 | 7,4 – 7,2 |
Emisie CO₂, kombinované (g/km)¹ | 142 – 137 | 169 – 165 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9.1 | 6.9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 207 | 236 |
Dieselové motory | GLB 200 d | GLB 200 d 4MATIC | GLB 220 d 4MATIC |
Prevodovka | 8G-DCT (automatická) | 8G-DCT (automatická) | 8G-DCT (automatická) |
Zdvihový objem (cm³) | 1 951 | 1 951 | 1 951 |
Výkon (kW/k) | 110/150 | 110/150 | 140/190 |
pri (1/min) | 3 400 – 4 440 | 3 400 – 4 440 | 3 800 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 320 | 320 | 400 |
pri (1/min) | 1 400 – 2 600 | 1 400 – 2 600 | 1 600 – 2 400 |
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km)¹ | 5,0 – 4,9 | 5,5 – 5,2 | 5,5 – 5,2 |
Emisie CO₂, kombinované (g/km)¹ | 133 – 129 | 144 – 136 | 146 – 138 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9 | 9.3 | 7.6 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 204 | 201 | 217 |
1 Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 sú predbežné a boli zistené Technickou službou pre certifikačný postup v súlade so skúšobným postupom WLTP a korelované na hodnoty NEDC. Typové schválenie ES a potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
2 údaj o výške päťmiestneho modelu. sedemmiestny model: 1 662 mm
Peter Lacena, foto: archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov