Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen ID.R v Goodwoode rýchlejší ako F1

Pretekársky elektromobil Volkswagen ID.R prepísal na ikonickom Festivale rýchlosti v Goodwoode historické tabuľky. Na Britských ostrovoch vytvoril absolútny rekord, pričom elektricky poháňané vozidlo bolo po prvý raz dokonca rýchlejšie ako monopost F1.

Romain Dumas prešiel v južnom Anglicku trať s dĺžkou 1,86 km za 39,90 s. Súťažný elektromobil s výkonom 500 kW vylepšil dve dekády neprekonaný rekord o 1,7 s. Dumas navyše triumfoval v nedeľňajšej jazde „Sunday Shootout“. Držiteľom doterajšieho rekordného zápisu v renomovaných pretekoch do vrchu bol od roku 1999 Nick Heidfeld.

Nemecký pilot vtedy šokoval s monopostom McLaren-Mercedes MP4/13, ktorý poháňal spaľovací motor s výkonom 574 kW. „ID.R novým absolútnym rekordom v Goodwoode znovu dokázal, že elektrický pohon značky Volkswagen dokáže prekonať dokonca aj najvýkonnejší konvenční pohony,“ uviedol Sven Smeets, riaditeľ oddelenia Volkswagen Motorsport.

„Romain Dumas na tejto krátkej, ale komplikovanej trati perfektne využil potenciál pretekárskeho vozidla ID.R a po triumfe na Pikes Peaku a rekorde pre elektromobily na Severnom okruhu Nürburgringu stanovil ďalší míľnik pre elektrickú mobilitu. V neposlednej rade podal vynikajúci výkon celý náš tím, ktorý počas najkratšej doby pripravil ešte ľahšiu variantu pretekárskeho vozidla ID.R.“

„Som veľmi hrdý, že sa mi s ID.R podarilo stanoviť absolútny rekord v Goodwoode. Krátke preteky do vrchu sú úplne výnimočnou výzvou. Pretože je trať tak krátka, nesmel som sa dopustiť ani tej najmenšej jazdeckej chyby a tiež nastavenie ID.R muselo byť dokonalé až do najmenších detailov. Bolo to mimoriadne náročné, pretože sme predtým na trati nemohli testovať,“ vysvetlil Dumas.

Dumas už v roku 2018 dosiahol na rovnakom mieste celkového víťazstva s rekordným časom v kategórii elektromobilov. Volkswagen Motorsport cielene upravil konštrukciu pretekárskeho vozidla ID.R pre Festival rýchlosti v Goodwoode“. V porovnaní s rekordmi na Pikes Peaku a Nürburgringu sa najnovšia evolučná verzia elektricky poháňaného pretekárskeho vozidla vyznačuje okrem iného nižšou hmotnosťou.

„V porovnaní s Nürburgringom sme použili menšiu sadu akumulátorov a optimalizovali výkonovú charakteristiku. Vďaka tomu má nová šprintérska verzia ID.R hmotnosť vrátane šoféra menej než 1000 kilogramov,“ vysvetlil François-Xavier Demaison, technický riaditeľ oddelenia Volkswagen Motorsport.

ID.R okrem toho absolvoval rekordnú jazdu bez systému DRS (Drag Reduction System – systém pre znižovanie aerodynamického odporu vzduchu), ktorý vyvinuli pre rýchle úseky Nürburgringu, pretože nebol vzhľadom k charakteristike trati v Goodwoode potrebný. Technologický partner Bridgestone, ktorý bol už v roku 1999 dodávateľom pre rekordnú jazdu v Goodwoode, poskytol špeciálne pneumatiky pre šprint o dĺžkou 1,86 km.

„Sme hrdí na to, že sme sa mohli podieľať na tomto projekte a novom rekorde v Goodwoode. Pretekárskemu vozidlu Volkswagen ID.R sme chceli dať najlepšie pneumatiky pre túto trať. Preto sme vyvinuli mimoriadne mäkkú variantu pneumatík Bridgestone Potenza Slick,“ povedal Mark Tejedor, viceprezident divízie OE v spoločnosti Bridgestone EMEA. Víkendový Festival rýchlosti v Goodwoode prilákal 180.000 návštevníkov.

Volkswagen im okrem strhujúcich výkonov na pretekárskej trati poskytol tiež pohľad do budúcnosti elektromobility. Značka po prvý raz verejne prezentovala ID.31, prvý model novej rodiny ID., ktorý bude uvedený na trh v roku 2020. Automobilka Volkswagen okrem toho prezentovala štúdie ID. Buzz a ID. Vizzion, ktoré ukazujú možnú podobu ďalších pripravovaných variantov modelovej rady vozidiel s výhradne elektrickým pohonom.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov