Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Rusi šalejú. Hit roka Renault Arkana

Prvých sto crossoverov Renault Arkana sa predalo za tri hodiny.

Renault na tohoročnom Moskovskom autosalóne predstavil novinku pre ruský trh. Ide o štýl takých vozidiel ako BMW X6, BMW X4 a Mercedes-Benz GLE kupé či GLC kupé. Takýto štýl zatiaľ nesú luxusné, prémiové vozidlá. Renault Arkana však vychádza z „Low-Costu“ Dacie Duster, podobne ako ruský Kaptur a to je zdá sa tajomstvo jeho úspechu. Myšlienka na vytvorenie kupé crossoveru sa zrodila v ruskej projekčnej kancelárii Renault. Súťažila s inými projektmi, ale nakoniec bola vyhodnotená ako najlepšia,  Crossover bol od začiatku cieľovou voľbou, ale bežné auto tohto segmentu by sa stratilo v konkurencii cien a dizajnu,  preto sa rozhodlo o terénnom  kupé, ktoré v tejto triede nemá konkurenciu.

Bol navrhnutý špeciálne pre Rusko, aby spĺňal požiadavky ruských zákazníkov. Na jeho tvorbe sa významnou mierou  podieľali aj ruskí špecialisti. Technické oddelenie ruského Renaultu dokonca využilo na finálne vyladenie vozidla testovacie stredisko Lada. Vyrába sa v závode Renault v Moskve a Rusi ho tak trochu považujú za ruské auto s emblémom Renault.  Arkana na podvozku Dacie Duster však nepoužíva prémiovú technológiu a mala by patriť medzi cenovo dostupné SUV. Automobilka sa dala počuť, že na jeho výrobu bolo použitých 55 percent nových komponentov.

Renault Arkana sa začal 23. mája dodávať prednostne zákazníkom v Rusku. Tento krok vysvetľuje Nicolas Maure, šéf Renaultu v Rusku „Myšlienka tohto inovatívneho konceptu vyšla z Ruska a i samotný projekt vznikol vďaka angažovania ruského tímu Renaultu“

Uvádzacia séria crossoveru  je v najvyššej výbave. Top verzia má označenie One.  Jej súčasťou je  klimatizácia, LED svetlá, multimediálna obrazovka, audio systém Bose, systém všestrannej viditeľnosti, sledovanie mŕtveho uhla a bezkľúčový  vstup. SUV je k dispozícii výlučne s turbo motorom s výkonom 150 koní s objemom 1,3 litru, ktorý pracuje v tandeme s automatickou prevodovkou.  Auto môže byť poháňané prednou nápravou, alebo pohonom 4×4.

Automobil je 4540 mm dlhý, 1800 mm široký a 1570 mm vysoký. Je o 90 mm dlhší ako Kadjar, vysoký je ale ako malé SUV Kaptur. Samotný dizajn využíva dizajnové prvky použité pri ostatných modeloch značky Renault – napríklad „bumerangové“ predné svetlomety.  Neskôr pri uvažovanom uvedení na ázijský, prípadne európsky trh by mal využívať modernejší základ od Clia. Sedačky sú pre päť cestujúcich, batožinový priestor má 508 litrov základného objemu.

Nijaké veľké prekvapenia však neprináša. Arkana stojí na rovnakej technike ako Dacia Duster a disponuje rovnakou palubnou doskou ako jej ruský variant predávaný s logom Renault. Tým sa podobnosť nekončí. Identický je tiež volant, prístrojový panel a modul klimatizácie. Najväčším rozdielom je displej multimediálneho systému s väčšou 8-palcovou uhlopriečkou. Centrálny tunel prešiel úpravami SUV-kupé kopíruje z hľadiska vybavenia svojho súrodenca. Okrem iného ponúka kamerový systém, navigáciu či ozvučenie značky Bose.Auto sa dá  objednať výlučne prostredníctvom online showroomu a ako sme už spomínali,  v jedinej verzii –  edícii One. K dnešnému dňu sa na čakaciu listinu na nákup kupé zaregistrovalo viac ako desaťtisíc potenciálnych zákazníkov.

Nový crossover od Renaultu stojí s predným náhonom 1 419 990 rubľov (19 700 eur) s pohonom všetkých kolies 1 499 990 rubľov (20 800 eur). Zaujímavosťou je, že internetový obchod ponúka prostredníctvom online showroomu službu hodnú 21. storočia – doručenie automobilu priamo na domácu adresu.

Francúzi zatiaľ nerátajú s tým, že by vozidlo ponúkali okrem Ruska aj na ďalších trhoch.

Juraj Paška, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov