Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


O2 spustilo kampaň “Nebuď pirát”

Čím sú pokročilé technológie dostupnejšie, tým väčšie problémy paradoxne spôsobujú na cestách. Viac ako tretina vodičov sa počas jazdy venuje telefónu. Pomôcť má nová aplikácia.

Až 96% slovenských šoférov v najnovšom prieskume agentúry Kantar totiž uviedlo, že sú bežne svedkom toho, ako ostatní vodiči používajú mobil za volantom. O2 preto vyvinulo aplikáciu, ktorá motivuje vodičov k tomu, aby nechali mobil počas jazdy stranou a jazdili tak zodpovednejšie. Uvedenie aplikácie sprevádza kampaň, ktorú podporuje množstvo slovenských influencerov. Jej spúšťačom bolo video moderátora Mateja Cifru alias Sajfu, ktorý bol prichytený ako cestou do práce robil livestream za volantom. Kampaň „Nebuď pirát ” je súčasťou iniciatívy Dátuj zodpovedne, ktorej cieľom je upozorňovať a inšpirovať verejnosť používať mobilné telefóny a dáta zodpovedným spôsobom.

Dôležitá je motivácia

O2 sa rozhodlo na problém nielen upozorniť, ale aj prispieť k jeho riešeniu. Prichádzajú preto s rozšírením aplikácie O2 Extra výhody o navigáciu Sygic, ktorá je zadarmo dostupná pre všetkých O2 zákazníkov. Okrem navigovania aplikácia sleduje aj bežné správanie sa vodiča za volantom. Dokáže monitorovať prekračovanie rýchlosti aj manipuláciu s telefónom prostredníctvom dotykového displeja.  Aplikácia podľa týchto kritérií vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 metrov zobrazí skóre od 0 do 100. Pokiaľ vodič bude jazdiť celý mesiac zodpovedne, so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže získať mesačne 1 GB dát. Jazdiť môže buď tak, že si navolí presnú trasu alebo použije takzvaný free ride mode, kde cieľovú destináciu nezadáva.  Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov a počas aspoň 10 jázd odjazdí najmenej 150 kilometrov, získa 1GB dát zadarmo.

O2 odstráni bill- a bigboardy popri cestách

O2 chce ísť ešte ďalej a od  februára tohto roka neobsadzuje veľké reklamné plochy popri cestách.  Rozhodli sme sa v rámci zodpovedného prístupu neumiestňovať žiadne billboardy a bigboardy popri rýchlostných cestách, pretože taktiež môžu významným spôsobom vplývať na pozornosť vodičov počas jazdy,“ dodáva Lucia Petrášová z O2.

Redakcia, foto: O2

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov