Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Volvo V60 T6 AWD

Volvo V60. Mám rád veci, obzvlášť autá, ktoré sú dokonale zladené takpovediac telom aj dušou.

Budem sa opakovať, ale aktuálnym dizajnovým jazykom sa Volvo dokonale triafa do môjho vkusu. Jeho autá nie sú preplácané odnikadiaľ nikam nevedúcimi líniami a prelismi. Naopak, majú čisté a jednoduché, ale pritom v detailoch prepracované línie. Sú krásne. A také je aj Volvo V60. Ako celok aj v detailoch jasnou rečou dáva na známosť, že je výnimočné. A teraz sa mi do rúk dostala verzia, ktorá ešte lepšie triafa do môjho vkusu a absolútne ma uspokojuje. Je v nej totiž všetko, čo mám rád a všetko je v dokonalom súlade.

Test Volvo V60 T6 AWD

Prirodzene živelný

Ak odmyslím dizajn, tak je základom auta motor. Osobne mám rád silné benzínové motory s peknou otáčkovou charakteristikou. Testovaná V60-ka mala pod kapotou dvojliter nafúkaný na 228 kW (310 k) s krásnym dôrazom na výkon v hornom spektre otáčkového poľa. Hoci je pravda, že limit je posadený trochu prinízko – do okolia 6 000 ot.min-1. Nevadí, aj tak paráda. Motor, pochopiteľne, spĺňa prísne emisné limity, no nezväzujú ho ich okovy. Ochotne a energicky ide za plynom. Súhra kompresora a turbodúchadla pritom úspešne potláča turbodieru. V súčinnosti s osemstupňovou automatickou prevodovkou má krásny prirodzený charakter. Pri zmene prevodového stupňa na vyšší na zlomok sekundy stíchne, aby sa potom opäť rozozvučal krásnym sýtym hlasom. Pod väčším plynom dokonca aj jemne kopne. Škoda, že sa táto prirodzenosť neobjavuje aj pri podraďovaní. A ešte väčšia škoda je, že v plne manuálnom režime radenia (po presunutí voliča doľava) elektronika pri dosiahnutí najvyšších otáčok preradí na vyšší stupeň. Chápem však, že V60, aj keď vo verzii T6, nie je ostré kombi, aké produkujú divízie AMG, M a im podobné. Mimochodom, radiť manuálne som mohol akurát tak voličom, páčky pod volantom som nemal a Volvo ich pre V60-ku ani neponúka.  O prenos nemalej porcie hnacej sily motora T6 na cestu sa štandardne stará pohon všetkých štyroch kolies. Nemusíte sa preto báť osoliť tomu už v skorom výjazde zo zákruty. O istote v zimných podmienkach ani nehovoriac.

Test Volvo V60 T6 AWD

Jazdiť, nie sa vliecť  

Výkonovému potenciálu motora dokonale sekunduje športový, o 15 mm znížený podvozok. Na našich cestách pripomínajúcich mesačnú krajinu plnú kráterov je síce trochu tvrdší, než sa na kombi patrí, ale v momente, ako začnete využívať výkonový potenciál motora, tak pochopíte, že mäkší ani nemôže byť. Jedným dychom však musím dodať, že ani napriek nízkoprofilovým pneumatikám (235/40 R19), ani napriek tuhému naladeniu (a možno práve preň) podvozok akusticky krásne tlmí prenos rázov do karosérie. Dokonca ani pri výpade kolesa nebuchne. Pritom auto veľmi agilne sleduje povely volantu a dokáže sa veľmi účinne oprieť do zákrut. Je to najlepší podvozok, aký za dlhé roky malo Volvo k dispozícii. A dovolím si povedať, že patrí k najlepším v celej prémiovej skupine.

Test Volvo V60 T6 AWD

Prvky navyše

K dokonalému súladu prispievajú aj športové sedadlá s vynikajúcim posedom. Osobne by som autu doprial športovejší volant. Tento má dobrý priemer venca, ale ramená sú príliš široké a bez vykrojenia na úchop zozadu. Samozrejmosťou je starostlivé spracovanie interiéru, kvalitné materiály a bohatá výbava. Spomeniem adaptívne svetlá s funkciou natáčania do zákrut (natáčajú sa však iba stretávacie svetlá, diaľkové nie), automatické zapínanie diaľkových svetlometov a vykrývanie premávky.

Keď si to všetko spočítam (dizajn, motor, podvozok, posed a všetko, na čo som tu nemal priestor), tak mi ani tá spotreba 9,3 l/100 km nepripadá privysoká. Navyše, určite by bolo možné stlačiť ju ešte nižšie, ale to by som sa musel trochu viac ovládať.

Test Volvo V60 T6 AWD

Stručne: Volvo V60 T6 AWD Momentum

Čo treba uznať: Silný motor, kvalitný podvozok.

Čo nám chýbalo: Pádla pod volantom, lepší tvar volantu.

Čo nás prekvapilo: Vynikajúce akustické tlmenie nerovností.

Cena: základ/test: 39 780/66 810 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia km

Technické údaje: Motor: 2× preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 969 cm3, max. výkon 228 kW (310 k) pri 5 700 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 200 – 5 100 ot.min-1. Emisie CO2 176 g/km. Jazdné výkony: 0 – 100 km/h za 5,8 s, vmax=250 km/h, spotreba podľa WLTP výrobca/test 7,6/9,3 l/100 km.

Text: Peter Varga, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov