Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

EQC ladili v drsných podmienkach

Osobitnú pozornosť inžinieri venovali teplotnému manažmentu akumulátora a interiéru, nabíjaniu v chlade, ako aj bezpečnosti jazdy, trakcii a rekuperácii na ľade a snehu.

Po digitálnych testoch a skúškach na skúšobnej stolici najazdilo približne 200 prototypov a predsériových vozidiel EQC na štyroch kontinentoch viacero miliónov kilometrov. Súčasťou skúšobného programu bolo viac ako 500 individuálnych skúšok v Európe, Severnej Amerike, Ázii a Afrike. Vozidlo EQC bolo počas troch zím a troch liet vystavované teplotám od mínus 35° až po viac než plus 50° Celzia.

Testovanie prebieha v Arjeplogu v Laponsku na cestných komunikáciách a špeciálne zriadených skúšobných tratiach.

Oproti predchádzajúcim skúškam vozidla EQC v zimných jazdných podmienkach v záverečnej fáze testov prebiehalo optimalizovanie posledné detaily. K tomu patrí doladenie a testovanie niektorých tematických oblastí, ktoré v prípade elektrických vozidiel predstavujú osobitnú výzvu: správanie sa vozidla pri studenom štarte a tepelný komfort, predklimatizovanie, čo najlepší dojazd aj v prípade chladných podmienok, možné obmedzenia vplyvom ľadu a snehu, súhra elektrického hnacieho ústrojenstva a regulácie ESP, teplotný manažment a nabíjanie v chlade, maximálna trakcia, dynamické jazdné vlastnosti a rekuperácia.

Daimler AG, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov