Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Subaru STI S209? 341 koní!

Už samotný nadpis napovedá, že nové Subaru STI S209 je najsilnejším produkčným modelom STI v histórii japonskej značky. Ozdoba nedávneho  autosalónu v Detroitu ponúka monštruózny výkon 251 kW (341 koní).  

Destinácia zámorskej premiéry nebola vybraná náhodne. Automobil pre motoristických pôžitkárov, je určený pre severoamerický trh. Takže na európskych cestách sa s ním tak ľahko nestretnete a nákladný dovoz je v podstate možný len po vlastnej osi.

Prečítajte si aj: Subaru – Prospešná zábava

Extrémne športový automobil je v podstate prvým výsledným produktom oddelenia Subaru Tecnica International. Ako základ pre model STI209 poslúžil sedan WRX STI, avšak došlo k viacerým zásahom a úpravám. Premenou prešiel nielen agregát, ale aj prevodovka, podvozok a samozrejme exteriér s interiérom.

Prečítajte si aj: Toyota GT86 a Subaru BRZ dostanú nástupcu

Fanúšikovia hlučných motorov nájdu pod kapotou 2,5-litrovú preplňovanú jednotku EJ25 zo spomínaného sedanu. Teraz však disponuje spomínaným výkonom 341 koní, čo je odrazom viacerých efektívnych modifikácii. Predovšetkým ide o nové turbodmýchadlo HKS s väčšou turbínou a kompresorom (pozn. plniaci tlak 18 psi).

Prečítajte si aj: Spoznali sme nový Subaru Forester

Plochý štvorvalec typu boxer dostal sériu kovaných dielov vďaka čomu stúpla jeho odolnosť a zároveň došlo ku zníženiu váhy. Ďalšie úpravy zahŕňajú napríklad výkonnejšie odsávanie, „intercooler“ so systémom vstrekovania vody, väčšie palivové vstreky alebo upravenú riadiacu jednotku.

Prečítajte si aj: Najpredávanejšie benzínové kombi v strednej triede u nás je Subaru Outback

O poriadny adrenalínový zvuk sa potom stará špeciálny výfukový systém z ručne leštenej nehrdzavejúcej ocele, ktorého koncovky majú priemer 101 mm. Model STI S209, ktorého predchodcovia boli určení výhradne pre japonský a ázijský trh, bude dodávaný výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Prečítajte si aj: Nové Subaru: hviezdičky nielen v logu

Japonskí majstri nezabudli ani na systém pohonu všetkých kolies – Symmetrical All-Wheel Drive. Ten bude spolupracovať s nastaviteľným stredovým diferenciálom DCCD, systémom vektorovania krútiaceho momentu Active Torque Vectoring a systémom Multi-Mode Vehicle Dynamics Control.

Prečítajte si aj: Ženeva 2017: Subaru XV – nový crossover SUV

Prečítajte si aj: Subaru: Každý rok jeden nový model

-jj-

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov