Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Subaru – Prospešná zábava

Subaru Fun & Drive 2018, to bol deň plný zážitkov a zábavy, ale nechýbala ani súťaživosť.

Siahnuť na limity auta, oťukať limity seba samého a to všetko v bezpečnom prostredí… To by mal urobiť každý vodič, a nie raz za život. Teraz pred zimnou sezónou, keď sa podmienky pritvrdzujú a na cestách často ide do tuhého, je na to ideálny čas. Školy šmyku nemajú jesenné prázdniny. Aj na cestách platí zlaté pravidlo: ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku. Ja som si svoje limity oťukal s automobilmi Subaru na trenčianskom letisku, kde nám spomínaná automobilka pripravila v rámci dňa Subaru Fun & Drive štyri disciplíny.

Ani kvapka alkoholu

Prvou bol parkovací hlavolam. Ten spočíval v tom, že sme mali vojsť do malého štvorca, otočiť sa tam o 360 stupňov na čo najmenej krokov a vyjsť na druhej strane. Priznám sa, pri prvom pokuse som potreboval na otočenie sa v štvorci až 18 krokov – 18× dopredu a dozadu. Správnou stratégiou a tesným využívaním plochy vytýčeného sa to však dalo urobiť na 7 krokov. Aby organizátor zvýšil edukatívnu hodnotu tejto disciplíny, posledné kolo som absolvoval s tzv. opileckými okuliarmi. Tie deformáciou obrazu simulujú stav opitosti. Neverili by ste, ale už aj taká jednoduchá úloha, ako siahnuť na volič prevodovky, mi robila problémy. Nie vždy som naň trafil na prvýkrát. O odhade polohy kuželíkov ani nehovoriac… A to som bol triezvy a plne som si uvedomoval, že okuliare deformujú obraz.  Keby si ich vyskúšali ľudia, čo si sadajú za volant opití, možno by si to nabudúce rozmysleli.

Smelý Luigi

Druhou disciplínou bol vyhýbací manéver. Uprostred cesty stál kolík a my sme sa mu mali vyhnúť doľava alebo doprava, najprv podľa vlastného uváženia, potom na tú stranu, na ktorú nás cez vysielačku vyzval inštruktor – samozrejme tesne pred kolíkom. Vtip bol v tom, že na celý manéver sme mali stiesnený priestor a keď sme začali vyhýbací manéver príliš skoro, tak sme zadným kolesom zvalili kolík vymedzovací jazdný pruh a naopak, keď sme trhli volant príliš neskoro, tak sme zvalili Luigiho – kolík stojaci uprostred jazdného pruhu. A rýchlosť jazdy? Ani v 50 km/h sa vyhýbací manéver nepodaril vždy.

V koži gangstra

Tretia disciplína bola vyslovene zábavná, zároveň však precvičila koordináciu v priestore a ovládanie auta v extrémnej situácii. Z cúvania sme prudkým trhnutím mali otočiť auto do opačného smeru a pokračovať v ceste dopredu. Pritom sme mali čo najmenej vybočiť zo svojho jazdného pruhu.  Najprv sme to robili na mokrom povrchu a potom aj na suchom.

Boj o desatiny sekundy

Adrenalín do dňa vniesol slalom na čas, kde sa vystriedali rýchle pasáže s pomalšími technickými. Zdá sa to ako čistá zábava, ale v skutočnosti vám aj slalom dá veľa – odhalíte limity svojho auta, zistíte, ako sa správa v kritických situáciách, získate zručnosť a rýchlosť na volante, zvýšite si svoje sebavedomie…

Päť statočných   

Hlavnými hrdinami celého dňa sme však neboli my novinári, ale autá Subaru – importér nám poskytol celé portfólio: Imprezu, Outback, Levorg, XV aj Forester. Všetky sa ukázali ako mimoriadne schopné aj v extrémnych situáciách a ani celodenné „týranie“ nezanechalo na ich kondícii stopy.

Text: Peter Varga, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov