VIDEOTEST Kia Ceed 1,6 CRDi: Skrytá stránka
S novým dieselom je úsporná a prekvapivo vhodná aj do mesta.
Dieselový motor mi k tomuto krásnemu červenému Ceedu veľmi nesedel, ale postupne si ma získal. Áno, naštartovanie nového motora 1,6 CRDi nepatrí medzi radostné udalosti, pretože sa k slovu hlási dosť neokresaným spôsobom. Miestami klepoce ako staré TDI a najmä pri studenom motore a čiastočnom zaťažení ma jeho zvuk v okolí 2000 ot. min-1 až zarazil. Potom sa mi nezdali jeho parametre. Výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 280 Nm sa akosi nehlásili k slovu. Postupne som zistil, že je to naladením plynového pedála (skrátka ho treba viac zošliapnuť) a mojou neochotou vytáčať motor nad 3000 otáčok. Pri väčšine dieselov to nemá ani veľmi zmysel, a tak som sa neunúval. Keď som to však potom vyskúšal, zistil som, že práve pri 3000 otáčkach naberie motor akoby druhý dych a pekne ťahá ďaleko za hranicu 4000 otáčok. Takže tam sú tie kone! Potom sa začali vynárať jeho pozitívne stránky, vyplývajúce z jeho moderných technológií a odľahčenej konštrukcie. Prvou je spotreba. Za 5 l/100 km som jazdil bez problémov a pri vyslovene nedbalom štýle jazdy som sa neprehupol cez 6 l/100 km. Druhou je, že sa motor veľmi rýchlo zohrieva na to, že je to malý diesel. Tým pádom mu tak neubližujú mestské jazdy na krátke vzdialenosti. Ak by som mal Ceedu niečo vytknúť, bolo by to slabšie odhlučnenie podvozka a trochu tvrdší podvozok. Hneď by si ma však získal späť bohatou výbavou a dobrými ventilovanými sedadlami.
TABUĽKA: Kia Ceed 1.6 CRDi First Edition
Cena: základ/test: 14 590 €/27 090 €
Parametre: Vznetový preplňovaný R4/16V, 1 598 cm3, 100 kW (136 k) pri 4 000 ot.min-1, 280 Nm pri
1 500 – 3 000 ot.min-1, 0-100 km/h za 10,2 s, vmax= 200 km/h, spotreba výrobca/test 4,1/5,0 l/100 km.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov