Domino – pizzéria, ktorá opravuje cesty
Ste nespokojní s kondíciou a údržbou ciest vo vašom okolí? Potom nezostáva nič iné, len to zobrať do vlastných rúk, tak ako americký reťazec obchodov s pizzou Domino, ktorý v USA začal opravovať cestné komunikácie čiastočne na vlastné náklady.
Rozhodne netreba pochybovať o tom, že ide aj o dobre premyslený marketingový ťah. V každom prípade však stačí zámorským zákazníkom nominovať problematický cestný úsek na webovej stránke www.pavingforpizza.com. a spoločnosť Domino´s Pizza sa už postará o to, aby sa nestalo nič vášmu jedlu na ceste domov.
Projekt s názvom „Paving for Pizza“ (pozn. paving – dlažba, pokladanie dlažby) má jednoduchý zámer. „Chceme opraviť trhliny, hrbole, výmole a ďalšie nedostatky na cestách, ktoré môžu ohroziť našu pizzu potom, čo opustila priestory nášho obchodu,” skonštatoval Russell Weiner.
Prezident najväčšieho svetového predajcu talianskej pochúťky Domino´s Pizza vzápätí na vysvetlenie dodal: „Nechceme stratiť žiadnu skvele chutnajúcu pizzu kvôli výmoľom a zničiť tak vynikajúce jedlo. Domino’s sa príliš stará o svojich zákazníkov a svoju pizzu, než aby toto dopustila.”
Spomínaný reťazec už spolupracoval s viacerými obcami, medzi ktorými figurujú napríklad t Bartonville v Texase a Burbank v Kalifornii. V meste Milford spoločnosť Domino’s pomohla v priebehu 10 hodín opraviť 40 dier na desiatich cestách a hoci celá akcia beží len niekoľko týždňov, svoju podobu k lepšiemu našlo niekoľko desiatok výmoľov na desiatkach kilometrov ciest.
Firma Domino’s Pizza, ktorá začala rozvážať jedlo po americkom Michigane v šesťdesiatych rokoch minulého storočia, spojila užitočnú vec s dobrou marketingovou stratégiou. Každý nový asfalt je totiž označený logom pizzerie a nápisom „Paving for Pizza“ alebo „Oh Yes We Did“ („Áno, dali sme to!“).
Pre lepšie pochopenie celého projektu je však treba ozrejmiť, Domino´s Pizza nepreberá všetky náklady spojené s opravou ciest. Vybrané obce a mestá naakumulujú financie a vo vzájomnej spolupráci potom cesty a komunikácie opravujú. Zástupcovia zámorského reťazca však neplánujú rozšíriť tieto aktivity aj do ďalších krajín.
„Domino’s Pizza je značka, ktorá je neúnavná v úsilí, aby všetko spojené s pizzou bolo len a len lepšie: od okamžiku, keď je vyrábaná cez objednávku až po dodanie. Vieme, že starostlivosť o zákazníka zahŕňa všetko od samotnej objednávky až po dovoz pizze v perfektnom stave,“ skonštatovala Kelly McCormicková.
Kreatívna riaditeľka agentúry CP+B, ktorá stojí za celou kampaňou, vyzdvihla pozitívne reakcie obyvateľov. „Starostlivosť o zákazníka nás prinútila zamyslieť sa na tým, čo sa deje pri preprave s pizzou. Čo sa deje pri jazde, či chôdzi na ulici, na ktorých sú prekážky, ktoré nemôžeme ovplyvniť. Vydali sme sa preto tam, kde doteraz žiadna iná pizzeria nebola.”
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov