Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Mercedes-Benz GLE opäť posúva hranice

Mercedes-Benz GLE prináša zásadné novinky v oblastiach, ktoré sú pre potenciálnych zákazníkov kľúčové. Nová generácia bude ešte bezpečnejšia a komfortnejšia.

Proporciami s dlhým rázvorom, krátkymi prevismi a veľkými, zvonka lícujúcimi kolesami dosahuje nová generácia modelu GLE rekord v aerodynamike (cw od 0,29) svojho segmentu. Zmenou, ktorú si všimnete na prvý pohľad, je zásadné predĺženie rázvoru (+ 80 mm), vďaka čomu si teraz do GLE môžete objednať dvojicu výklopných sedadiel do tretieho radu. Ak zostanú ukryté v podlahe, bude mať majiteľ vozidla k dispozícii batožinový priestor s objemom 825 litrov a po sklopení druhého radu sedadiel až 2 055 litrov. Osobitný cestovný komfort ponúkne elektricky nastaviteľný a ovládateľný (vrátane sklápania), druhý rad sedadiel. Novinkou je tiež kinematika predných sedadiel ENERGIZING, dostupná v kombinácii s plne elektrickým nastavením sedadla s pamäťovou funkciou, ktorá pomáha priaznivo meniť polohu pri sedení počas jazdy.

Aktívny podvozok

Mercerdes-Benz GLE, hoci si dokáže poradiť aj v stredne ťažkom teréne, trávi väčšinu času v meste. Ako zabezpečiť, aby fyzika dostala na frak a auto dokázalo vyrovnávať náklony karosérie? Riešením je kombinácia aktívneho podvozka a vzduchového pruženia AIRMATIC. Systém dokáže ovládať každé koleso samostatne, čím eliminuje náklony karosérie nielen v priečnom, ale aj v pozdĺžnom smere. Tento systém spolu s funkciu skenovania povrchu vozovky (ROAD SURFACE SCAN) a s funkciou nakláňania v zákrutách (CURVE) umožňuje zažiť vysoko nadštandardnú úroveň komfortu vo svojom segmente. Úplne novou funkciou je režim vyslobododzovania. GLE sa je schopné opakovaným zvýšením a znížením svetlej výšky podvozka (napr. pri zapadnutí v piesočnej dune) rozhojdať, zmeniť tak tlak kolies na podklad a zlepšiť tak trakciu, a vyslobodiť sa.

Pomôže v zápchach

Zaujímavými novinkami v palete výbavy novej generáciu modelu GLE je aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach, ktorý okrem iného preventívne upraví rýchlosť vozidla skôr ako uvidí koniec stojacej kolóny samotný vodič. Funkcia odbočovania aktívneho asistenta brzdenia je schopná pri rýchlostiach typických pre odbočovanie, vozidlo v prípade hroziacej kolízie s protiidúcimi vozidlami zastaviť. GLE tiež dostalo novú generáciu plne variabilného pohonu 4MATIC pre všetky kolesá (Torque on Demand), ktorý podľa zvoleného jazdného programu reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou v rozsahu od 0 do 100 %. Bezpečnosť jazdy v noci zvýšia diaľkové reflektory s ultra dosvitom MULTIBEAM LED vytvárajúce maximálnu zákonom povolenú intenzitu svetla, ktorej jas poklesne pod referenčnú hodnotu 1 lux až vo vzdialenosti viac ako 650 metrov.

Pod kapotou

Počas uvedenia na trh (začiatok roka 2019) dostane GLE kompletne novú paletu motorov. Automobilka zatiaľ prezradila parametre jedného z nich. Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC je prvým benzínovým modelom (kombinovaná spotreba paliva: 9,6 – 8,3 l/100 km), ktorý dostane 48-voltovú technológiu. Zaujímajú vás jeho parametre? Tu sú: 270 kW/367 k; 500 Nm, plus krátkodobo ďalších 16 kW/22 k; 250 Nm vďaka technológii EQ Boost. Ponuku modelového radu následne rozšíria ďalšie nové agregáty, medzi nimi nový naftový a neskôr aj hybridná sústava s možnosťou externého nabíjania a veľmi zaujímavým čisto elektrickým dojazdom.

Debata s autom

GLE samozrejme dostalo aj najnovšiu generáciu multimediálneho systému MBUX, vrátane interiérového asistenta, ktorý dokáže (kamerou v stropnej ovládacej jednotke) rozpoznať pohyby ruky a ramena a podporuje obslužné zámery. Systém infotainmentu novinky má sériovo dve veľké vedľa seba umiestnené obrazovky s uhlopriečkou 12,3 palca (31,2 cm. Hlasové ovládanie MBUX s prirodzeným porozumením reči sa aktivuje kľúčovým slovným spojením „Hey Mercedes“.

Daimler AG (PL), foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov