Peugeot 5008 GT: Jemné zmeny
Peugeot 5008 GT už spĺňa novú emisnú normu Euro 6.2. Pomohol si k nej novým 8-stupňovým automatom.
Tí pozornejší si pri študovaní cenníka všimnú, že „čistejší“ Peugeot 5008 GT, plniaci emisnú normu Euro 6.2, stratil oproti Euro 6 verzii 3 kW z maximálneho výkonu. Napriek tomu, že sa jeho motorizácia stále označuje ako 2,0 BlueHDI 180, v skutočnosti má iba 177 koní (prípadne 130 kW v jazyku tradicionalistov). Tí optimistickejší však svoju pozornosť zamerajú radšej na fakt, že automatu pribudli ďalšie dva prevodové stupne. Dovedna ich je teraz 8. A môžem vás ubezpečiť, že kým tie tri stratené kone nepocítite, ďalšie dva prevodové stupne jednoznačne áno.
Nová prevodovka sa vyznačuje príjemne jemnými zmenami prevodových stupňov. Vďaka viacerým dostupným prevodom môže motor častejšie pracovať v optimálnych otáčkach, čo v reálnej premávke viac než vynahradí nižší výkon motora. Udávané zrýchlenie na 100 km/h síce stúplo o jednu desatinu sekundy na 9,2 s, ale maximálna rýchlosť stúpla až o 7 km/h na 215. Jazda s autom je veľmi príjemná. Motor je málokedy podtočený a jedno podradenie ho pekne dostane do pásma, kde už motor funguje, ale pritom neobťažuje zbytočne vysokými otáčkami. Ani ich nepotrebuje. Jeho 400 Nm je naozaj poctivých. Vo výsledku sa teda s Peugeotom 5008 GT dá jazdiť aj za 6 l/100 km, čo na takéto veľké auto vôbec nie je zlé.
Čo, naopak, veľkosť auta v tomto prípade negarantuje, je vnútorný priestor. Vpredu je, samozrejme, všetko v poriadku. Zadné sedadlá sú však malé a nepôsobia veľmi pohodlne. Ľudia, ktorí nie sú ako Dominika Cibulková, budú mať vážne problémy s priestorom na hlavu. Aspoň že batožinový priestor je obrovský a môžete si ho ešte zväčšiť či prispôsobiť jednotlivo nastaviteľnými zadnými sedadlami.
Napriek tomu je 5008 GT dobré auto. Má nezameniteľnú charizmu, bezkonkurenčný dizajn interiéru a celkovo pôsobí veľmi vkusne. Jeho infotainmentový systém si síce v niektorých veciach vyžaduje vysokú školu náhodného skúšania, aby ste sa dopracovali k želanému výsledku, ale stačí sa pozrieť na prepracovanú grafiku prístrojov a akosi na nedostatky zabudnete. Nepripomenie vám ich ani dobre naladený podvozok. Peugeot 5008 GT síce nie je lacné auto, ale ani tak nevyzerá. Takže je vlastne všetko v poriadku.
Stručne: Peugeot 5008 GT 2,0 BlueHDI S&S EAT8
Čo treba uznať: Lákavá zmes dizajnu a úžitku.
Čo nám chýbalo: Pohon 4×4 (už len z princípu).
Čo nás prekvapilo: Reálny záťah motora.
Cena: základ/test: 21 790/41 200 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km
Technické údaje: Motor: vznetový preplňovaný R4/16V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3, max. výkon 130 kW (173 k) pri 3 750, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 ot.min-1. Emisie CO2 129 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0-100 km/h za 9,2 s, vmax= 215 km/h, spotreba výrobca/test 4,9/5,3 l/100 km.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov