Toyota Auris TS Freestyle Hybrid: Plastika
Módny diktát nepustí. Crossovery sú „in“, takže rýchlo nejaký vymyslieť!
Asi si nie je možné nevšimnúť lásku verejnosti ku crossoverom. Vďaka vyššiemu podvozku a nápadným ochranným plastom karosérie vzbudzujú v ľuďoch domnienku dobrodružného, odvážneho života alebo aspoň väčšej odolnosti voči mestským obrubníkom a škrabancom. Pôvodné crossovery mali navyše karosériu kombi, takže toto všetko kombinovali so sympaticky praktickou stránkou. Presne takéto kombi teraz ponúka aj Toyota, akurát zabudla na pár podstatných vecí: zvýšený podvozok a pohon 4×4. Novému Aurisu Touring Sports Freestyle teda zostali iba nelakované plasty na karosérii a nové 17-palcové disky kolies. Za zmienku stojí aj veľmi pekný nový lak karosérie. Všetko ostatné zostalo po starom. Pôsobí to teda dosť prvoplánovo a považujem to za premárnenú príležitosť. Na druhej strane sa modelu Freestyle aspoň nezdvihla spotreba pre horšiu aerodynamiku. Na test som mal model s hybridným pohonom. Ten neprehovorí do duše fanúšika automobilov, skôr si získa pokojné povahy, ktoré ocenia jeho mimoriadne priaznivú spotrebu (dá sa jazdiť tesne nad 4 l benzínu na 100 km). Podvozok auta je nastavením zhodný s bežnou verziou, takže je pohodlný a plavný. Zamrzia pomalé reakcie dotykovej obrazovky. Mimochodom, aj keby vás to lákalo, radšej sa s verziou Hybrid vyhnite terénu. Pre ťažší zadok (sú tu akumulátory) nemá predná náprava veľmi dobrú trakciu.
Toyota Auris Touring Sports Freestyle Hybrid
Cena: základ/test 16 890/22 162
Parametre: Zážihový R4/16V, 1 798 cm3, 73 kW (99 k) pri 5 200 ot.min-1, 142 Nm pri 4 000 ot.min-1, kombinovaný výkon 100 kW. 0 – 100 km/h za 11,2 s, vmax= 175 km/h, spotreba výrobca/test 4,0/4,5 l/100 km.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov