Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz E400 4Matic: Najlepší kabriolet?

Mercedes-Benz E400 4Matic kabriolet mi poskytol zatiaľ najdokonalejší zážitok z jazdy bez strechy. Viem, je to subjektívne, ale mám pár pádnych argumentov.

Dobre, ten titulok znie možno trochu premotivovane. Každý človek môže hľadať v kabriolete niečo iné. Niekto chce spojenie s okolím a vietor vo vlasoch. Iný chce lepšie „precítiť“ zvuk výfukov. Niekto sa vyžíva v tom, že ho je v kabriolete lepšie vidieť a ďalšieho fascinuje ničím nerušený výhľad na okolie. Lenže testovaný Mercedes-Benz E400 dokázal veľmi elegantne prepojiť všetky tieto atribúty a zároveň vás nevytrestá mnohými nevýhodami, ktoré s kabrioletmi prichádzajú.

Špecifiká pre kabrio

Rozdiely medzi klasickou triedou E a kabrioletom sú celkom markantné. Výraznejšie tvarované nárazníky, dva prelisy na kapote, pár dlhých dverí, nízka silueta, športová zadná časť ozdobená úzkymi svetlami a samozrejme absencia strechy (resp. prítomnosť tej plátennej) patria medzi hlavné poznávacie znaky kabrioletu. Vo vnútri je rozdielov trochu menej. Základná koncepcia interiéru zostala zachovaná. Prvou zmenou sú sedadlá, ktoré ponúkajú systém Airscarf na nastaviteľnej hlavovej opierke. Tento systém vám v zimných mesiacoch ohrieva jemným prúdom teplého vzduchu krk a ramená, aby ste si jazdu bez strechy mohli užívať aj v menej priaznivom počasí. Veľmi príjemné, avšak v lete irelevantné. Ďalšou odlišnosťou sú ovládače „kabrio funkcií“ zoskupené pri otváraní stredovej priehradky. Cez ne môžete ovládať strechu, výsuvný sklenený deflektor a systém Aircap, ku ktorému sa vrátim neskôr. Zadné sedadlá sú predsa-len mierne znevýhodnené oproti sedanu, avšak stále ponúkajú dve plnohodnotné miesta na sedenie.

Elegancia a štýl

Tu budem trochu osobný, ale musím pochváliť človeka, ktorý konfiguroval auto, ktoré som testoval. Tmavý lak karosérie, ktorý na slnku hádzal odtiene do tmavofialova, vyzeral spolu s červenou plátennou strechou výborne. Ešte lepší bol však pohľad dovnútra. Tam panovala kvalitná bledá koža, ktorej kontrastovala rovnaká červená, aká zdobí strechu. Z celého auta kričalo „Miami“ alebo „Saint-Tropez“. Vyzeralo to luxusne, štýlovo a zároveň distingvovane. A presne v tom duchu sa niesla aj jazda. Trojlitrový zážihový vidlicový šesťvalec s dvojitým preplňovaním sa tomto autu náramne hodí. Má hladký chod, zamatový zvuk a jemný, zároveň mohutný záťah. Bodaj by nie, keď vyvinie 245 kW (333 koní). Na dlhších presunoch si nevypýta ani 8 l benzínu na 100 km (a to poháňa všetky štyri kolesá!). V meste sa táto hodnota blíži k desiatim, ale za počúvanie toho krásneho zvuku to stojí. Dieselový klepot je totiž o hodný kus menej sexi.

Mercedes-Benz E400

Myslí na všetko

Rýchlo sa zbavím jedinej veci, ktorú by som na E400 kabriolet zmenil. Je ňou podvozok. Na kvalitných cestách je úchvatný, plavný pohodlný… Na horších cestách je zbytočne tvrdý. S roletami si nevie rady a rozkmitá celú karosériu. Možno má na môj pocit vplyv aj fakt, že auto jazdilo na obrovských diskoch. S touto kritikou však prichádza aj jedna pochvala: Mercedes E kabriolet má jednu z najtuhších karosérií, s akou som sa kedy na kabriolete stretol. Pri jeho rozmeroch a rázvore je to hotový zázrak. Fakt je, že na nerovnostiach, ani pri krížení náprav na garážových rampách kasňa ani nemukla. Vo chválení budem už iba pokračovať. Úžasne vymyslená aerodynamika vám umožňuje jazdiť aj ďaleko nad rýchlosťou 100 km/h so strechou dolu bez toho, aby vás otravovali nepríjemné turbulencie. Situáciu však môžete ešte vylepšiť. Máte k dispozícii elektricky výsuvný deflektor za zadnými sedadlami. Pri rýchlosti nad 120 km/h výrazne pomôže aj spojler Aircap, ktorý sa nachádza na ráme čelného skla. Ten spríjemní život nielen vám, ale aj pasažierom vzadu. Ich komfort býva v kabrioletoch často opomínaný. Nie však v Mercedese triedy E kabriolet. Ak ste v aute iba dvaja, môžete jednoduchým spôsobom ručne nainštalovať veľký deflektor, ktorý od vetra chráni v spojení s ostatnými opatreniami až do nelegálnych rýchlostí. Potom sú tu ďalšie veci, ktoré život v kabriolete uľahčujú. Koža interiéru má na sebe špeciálnu vrstvu, ktorá odráža slnečné lúče, takže sa nerozpáli. K tomu je pre predné sedadlá dostupná trojstupňová ventilácia a vyhrievanie. Nakoniec treba spomenúť veľmi dobrú klimatizáciu s množstvom výduchov. Tá dokáže účinne vychladiť interiér aj s otvorenou strechou. Mimochodom – strecha. Keď ju zatvoríte, je v kabriolete podobné ticho, ako v kupé. Je výborne odhlučnená. Otvára sa za 20 sekúnd a pri tomto procese môžete ísť rýchlosťou až do 50 km/h.

Atmosféra luxusu

Mercedes-Benz E400 kabrio som si veľmi užíval. Je to veľmi schopné auto na dlhé vzdialenosti, má krásny zvuk, silný motor, dokonale premyslenú aerodynamiku a poteší viac, než iba dvoch ľudí. So zatvorenou strechou je zas krásne tichý. Navyše si ho môžete našpecifikovať presne podľa svojho vkusu. Je to skrátka jeden z mála kabrioletov, ktorý poslúži aj ako jediné auto v rodine.

Mercedes-Benz E400

 

Čo treba uznať:                   Perfektne prepracovaný kabriolet.

Čo nám chýbalo:                 Trochu mäkší podvozok.

Čo nás prekvapilo:             Veľmi pevná karoséria.

 

Tabuľka:

Mercedes-Benz E400 4Matic kabriolet

Cena a záruka:

Základ/test 56 820/92 100 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: zážihový preplňovaný V6/24V, zdvihový objem valcov 2 996 cm3, max. výkon 245 kW (333 k) pri 5 250 – 6 000, max. krútiaci moment 480 Nm pri 1 200 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 179 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0-100 km/h za 5,2 s,

vmax= 250 km/h, spotreba výrobca/test 7,9/8,5 l/100 km.

BT – áno, AUX – áno, USB – áno, Wi-Fi – áno, MirrorLink – áno, ø12,3“, 385 l kufor

Čas na okruhu: Nebolo testované

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov