Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Nová Toyota Aygo – ideálne malé auto do mesta

Toyota Aygo naznačila, že spotreba bude popri neopakovateľne atraktívnom vzhľade jej najsilnejšou stránkou. Nové  Aygo pre nás preto ostáva ideálnym malým autom nielen do mesta, ale aj pre jeho blízke okolie.

Len nedávno mal kolega Dalibor Klíma možnosť vyskúšať si novú Toyotu Aygo v uliciach Kodane. Nás čakalo ďalšie stretnutie  v jej rodisku, v českom Kolíne Malé mestské auto schádza z liniek výrobného závodu už piaty rok, vlani  patrilo vo svojej triede k najpredávanejším, do štatistiky pribudlo vyše 85 tisíc kusov tohto neprehliadnuteľného mini auta.

jej

Hneď po svojom uvedení zaujalo  svojim vzhľadom vďaka charakteristickej prednej časti v tvare písmena X. Nové AYGO, ktoré nám predstavili, si zachovalo svoju kultovú prednú masku v tvare X, dvojrozmernú grafiku však nahradilo výraznejším, trojrozmerným architektonickým prvkom. Vedúci divízie dizajnu spoločnosti Toyota Motor Europe Elvio D´Aprile najnovšiu  zmenu dizajnu komentoval  slovami:

Toyota Aago

„Usilovali sme sa o to, aby sme ponúkli možnosti prispôsobenia, pretože ide o jeden z kľúčových prvkov modelu AYGO.V predchádzajúcom modeli bolo písmeno X takým výrazným prvkom predného dizajnu, že ihneď pritiahlo pozornosť. Oddelením konštrukcie predného nárazníka sme však dosiahli to, že si majitelia nového modelu AYGO môžu vybrať odlišnú farbu spojlera a pásov pod svetlometmi. A hoci sú tieto jednotlivé diely menšie, spoločne stále vytvárajú silný vizuálny dojem.“ Jeho slová môžem len potvrdiť. Vďaka dizajnovým zmenám a charakteristickému X v prednej časti vozidla je nový model na ceste neprehliadnuteľný, spoľahlivo vystupuje z davu. Nový štýl exteriéru dotvára ponuka ôsmich farieb karosérie, z toho jedna nová pre výbavu x-cite purpurová metalíza Magenta Splash.

Toyota Aago

Po krátkej, ale zaujímavej prehliadke fabriky nás čakali jazdy s novým mini autom. Na vonkajšom parkovisku bolo pripravených takmer tridsať vozidiel vo všetkých farbách a výbavách, medzi nimi  najčastejšie svietilo Aygo v novej farbe Magenta do ktorého si sadám za volant.  Vo vnútri nie sú veľké zmeny. Na prvý pohľad zaujala nová farba podsvietenia prístrojového panelu. V testovanom  vozidle bol farebný motív kombinovaný  s odtieňom „sivý kremeň“ a „čierny lak“. Prehliadnuť nemožno ani množstvo prvkov, ktoré môžu byť lakované vo farbe karosérie. Výbava je na úrovni oveľa drahších aut. Bezkľúčové štartovanie, multimediálny systém so 7-palcovou dotykovou obrazovkou, cúvacia kamera, sledovanie jazdných pruhov, ale aj systém monitorovania priestoru za vozidlom a vo výbavách x-cite a x-treme aj balík Toyota Safety Sense, ktorý má protikolízny systém,  zabraňujúci  zrážke, alebo zmierni jej následky. Toyota nezabudla ani na vypínanie motora start-stop.

Toyota Aygo Toyota Aygo

Vyrážame. Itinerár nás naviguje na 85 kilometrovú trasu Kolín – Poděbrady – Nymburk – Český Brod – Prúhonice, ktorá vedie prevažne po okresných cestách. Inovovaný, výrazne prepracovaný 1,0 litrový trojvalcový motor má nový systém duálneho vstrekovania paliva, čo zvýšilo účinnosť spaľovania. Zmenila sa hlava valcov a blok motora, použili nový elektromotor škrtiacej klapky a ďalšie úpravy. Pribudli mu 2 kW výkonu a odovzdáva tak 53 kW (73k). Vďaka všetkým týmto zmenám spĺňa pohonná jednotka nového modelu AYGO najnovšiu emisnú normu Euro 6.2 a produkcia emisií CO2 klesla o 5 g/km v celom modelovom rade. Dobre odhlučnené vozidlo si na cestách druhej triedy počína suverénne. Pri stabilnej rýchlosti 90 km/hod si motor spokojne pradie, horšie je to pri predbiehaní, alebo nečakanom zrýchlení. V takomto prípade sa netreba báť na na päťstupňovej manuálnej prevodovke zaradiť trojku, alebo dokonca dvojku. V tomto prípade je to nutnosť, veď dvojka roztlačí malú Toyotu až na rýchlosť vyše 100 km/h. Na druhej strane pri rýchlostiach okolo 50 km/h a pokojnej jazde kontrolka na prístrojovom paneli nabáda vodiča, aby zaradil päťku. Nie je to pretekárske auto, ale pohodový člen rodiny. Poslúži a poteší.  Spotreba na testovanom úseku sa napriek dynamickým skúšobným jazdám pohybovala okolo 4,5 l/100 km, čo je veľmi sľubné.

Text: Juraj Paška, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov