Hyundai i20: Osvieženie úspechu
Hyundai i20 sa po štyroch rokoch dočkal regenerácie. Prvé kilometre za volantom presvedčili, že úspešnej. Nemecké cesty a diaľnice s úsekmi s neobmedzenou rýchlosťou sú ideálnym prostredím na vyskúšanie si nového auta. Nový Hyundai i20 sme tak mohli riadiť v bludisku letiska, na príjemne zakrútených „okreskách“, v mestečkách i na náročných diaľniciach. Vopred avizujem, že obstál na výbornú aj v situáciách, kde som to ani neočakával.
Nový Hyundai i20 dostal novú prednú i zadnú časť. Vozidlo tvarovo dozrelo. Vzadu sa tabuľka EČV presunula na piate dvere a vytvorila tak miesto na spätnú kameru i ovládač dverí. Jazdili sme vozidlá v tmavomodrej metalíze „champions blue“ i červené „tomato red“ s čiernymi strechami a v tejto kombinácii im to veľmi pristane.
V kabíne poteší až prekvapí dostatok miesta na všetkých sedadlách. Interiér a najmä prístrojový panel je prísne čierny a zo solídnych materiálov. Mne čierna vo vnútri maximálne vyhovuje. Vodičovi sa vo výhľade nič nezrkadlí ani za prudkého slnka (také nám na jazdy svietilo). Celé vyhotovenie sľubuje jednoduchú údržbu, pričom mu nemožno uprieť eleganciu. To platí predovšetkým pre najvyššie verzie so 7 palcovým dotykovým displejom (Apple CarPlay, Android Auto).
Hyundai i20 poteší vodiča dobrým posedom, výhľadom i ergonómiou. No tiež bezproblémovým ovládaním, primeraným výkonom 3- valcového benzínového motora 88 kW (120 k). Riadenie príjemne prituhlo (voči predchádzajúcej generácii), dostalo strmší prevod a aj vďaka nemu je tento kompaktný automobil až prekvapivo stabilný i v rýchlostiach okolo 180 km/h. Naozaj sa v nich správa absolútne suverénne a ani dlhé vzdialenosti nebudú jeho problémom. Najmä ak k tomu prirátame nádrž s objemom 50 l, čo vysoko oceňujem.
Spomínaný motor, prepĺňaný trojvalec 1,0 T-GDI má dva varianty: 74 kW (100 k), štandardne s 5-stupňovým manuálom a 88 kW (120 k) so 6-stupňovou prevodovkou (ten sme jazdili). Na želanie sa pre oba dodáva 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7DCT. Tú sme vyskúšali tiež. Funguje bezchybne, tak, ako sa od takejto modernej prevodovky očakáva. Okrem toho je k dispozícii štvorvalec 1,2 litra s 5-stupňovým manuálom s 55 alebo 62 kW (75 a 84 k). Slabší je vyhradený pre päťdverový Hyundai i20, výkonnejší sa montuje do päťdverovej karosérie a do Coupe. Pre verziu Hyundai i20 Active je určený štvorvalec 1,4 l 74 kW (100 k), výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Nový Hyundai i20 prináša súbor bezpečnostných systémov Hyundai SmartSense. Zahŕňa asistenčný systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA), protikolízny výstražný systém (FCA), systém monitorovania únavy vodiča (DAW) a systém automatického prepínania diaľkových svetiel (HBA).
Inovovaný Hyundai i20 nás presvedčil, že je plnohodnotným kompaktným (a veľmi európskym) automobilom, ktorý plne konkuruje aj dlhoročným premiantom tejto triedy. Z jeho portfólia ubudli dieselové motory. Na náš trh príde na prelome júla a augusta tohto roka. Vtedy sa dozvieme i ceny tejto vydarenej novinky.
Text: Dalibor Klíma, foto: archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov