Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

„Opičí“ motocykel Honda Monkey 125 je späť

Legendárna „detská“ motorka Honda Monkey 125 sa vracia na trh v novom prevedení. Motocykel, ktorý za tradičnými líniami ukrýva novú techniku, sa vyrába v troch farebných prevedeniach – bielej Ross v kombinácii so žltou Banana, perleťovej červenej Nebula alebo lesklej perleťovej čiernej Pearl Shining.

Model Honda Monkey je známy hlavne ako výrazná ikona 70. rokov minulého storočia, avšak svetlo sveta uzrel po prvý raz už v roku 1961. Tento stroj pôvodne disponoval motorom so zdvihovým objemom 49 cm3 a bol vyvinutý ako detská hračka pre zábavný park TamaTech v Tokiu.

Originálny „mini-bike“ však bol natoľko úspešný a populárny, že vznikla aj cestovná verzia, ktorá sa v roku 1963 začala dovážať aj do Severnej Ameriky a Európy. Tá sa vyznačovala výraznou pochrómovanou nádržou, sklopnými riadidlami a napevno zabudovanými kolesami s priemerom 5 palcov.

Za svoju obľubu  a popularitu model vďačil roztomilému dizajnu, ktorý si každý ihneď obľúbil, malým rozmerom a mimoriadne nízkej hmotnosti – vďaka čomu si mohol majiteľ s motocyklom v meste užiť množstvo zábavy.

Do roku 1969 sa kolesá motocyklu zväčšili na 8 palcov a od roku 1970 sa model stal ešte obľúbenejším vďaka využitiu rýchle demontovateľných vidlíc, vďaka ktorým ho bolo možné naložiť aj do batožinového priestoru menšieho automobilu.

Zlomovým v histórii modelu Monkey bol rok 1978. Stroj získal nový vzhľad s nádržou v tvaru kvapky a stal sa mimoriadne žiadaným objektom medzi zástupmi šoférov obývacích vozidiel, ktorí hľadali praktický dopravný prostriedok použiteľný potom, čo s obytným vozidlom niekde zaparkujú.

A práve vtedy si vyzývavý model Monkey získal miesto v srdciach mnohých; so svojou 3-stupňovou prevodovkou a odstredivou spojkou poskytol miliónom jazdcov prvé skúsenosti s otočením plynovej rukoväte u jednostopého motorového vozidla.

Vzhľadom na fakt, že bol ľahko ovládateľný, zohral pri popularizácii motocyklov medzi širokou verejnosťou pravdepodobne väčšiu úlohu, než akýkoľvek iný stroj. So svojimi tlstými kolesami, „opičími“ riadidlami, drobnou palivovou nádržou a veľkým mäkkým sedadlom je Monkey nadčasovým zjavom.

Nový model musel pochopiteľne vychádzať z klasického štýlu Monkey. Lichobežníková silueta zvýrazňuje kompaktnú dĺžku a zároveň proporciám stroja dodáva hĺbku a hmotu. Jednoduché zakrivené plochy sú navzájom nezávislé a vyskytujú sa po celej ploche stroja.

Lesklá 5,6-litrová palivová nádrž lakovaná rovnakou farbou ako rám, výkyvné rameno a zadné tlmiče, predstavujú korunu celého stroja a hrdo nesie logo Honda. Chromovaný oceľový predný a zadný blatník či prelisovaný kryt výfuku, guľaté zrkadlá či zdvihnuté ridadilá – všetky tieto prvky vzdávajú hold originálu.

Za známymi tvarmi a prvkami sa ukrýva moderná technika a výbava, ako je napríklad kruhový prístrojový panel s digitálnym LCD-displejom, ktorý obsahuje ukazateľ rýchlosti, tachometer s dvoma dennými počítadlami najazdených kilometrov, či šesťdielny ukazateľ stavu paliva. Všetky svetlá sú vybavené LED-diódami.

Srdcom nového zástupcu rodiny modelov Monkey je horizontálne umiestnený SOHC jednovalec s objemom 125 cm3. Vzduchom chladený agregát s vŕtaním a zdvihom 52,4 x 57,9 mm je vybavený elektronickým vstrekovaním paliva PGM-FI a disponuje výkonom 6,9 kW (9,4 k) pri 7000 min-1 a krútiacim momentom 11 N.m pri 5250 min-1.

Prevodovka je štvorstupňová a motor sa vyznačuje spotrebou paliva 1,5 l/100 km (v režime WMTC). Honda Monkey s rázvorom okolo 1155 mm má celkovú dĺžku 1710 mm, šírku 755 mm a výšku 1029 mm. Malý motocykel s pohotovostnou hmotnosťou 107 kg a sedadlo vo výške 775 mm sa pyšní polomerom otáčania 1,9 m!

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov