Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Dacia oslavuje päťdesiatku

Zdá sa to skoro neuveriteľné, ale značka Dacia je tu s nami už dlhých 50 rokov. Presne toľko času ubehlo od výstavby kľúčového podniku v Mioveni a hlavne odvtedy, čo z výrobnej linky zišiel prvý automobil Dacia 1100 na báze licenčného vozidla Renault 8. Vzniklo ich celkovo 44 000. Od roku 1969 však prišla na rad legendárna Dacia 1 300, teda Renault 12, v tom čase úradujúce európske Auto roka, a stala sa symbolom rumunského automobilového priemyslu. V nasledujúcich piatich rokoch tu Francúzi preinvestovali 489 miliónov eur a svoj podiel zvýšili na 99,3 percenta.

U nás si automobilka začala budovať renomé až oveľa neskôr, rapídne tomu pomohol rok 1999 a zaradenie značky Dacia pod krídla francúzskeho Renaultu. A Dacia mala úspech aj v západnej Európe. S príchodom druhej generácie Loganu a nových modelov Sandero, Lodgy, Dokker a najmä SUV Duster sa stal z Dacie jeden z najúspešnejších príbehov európskeho automobilového priemyslu. A pokračuje dodnes.

Bohatá fotogaléria mapuje históriu spoločnosti, ale to najzaujímavejšie sa ale nachádza na jej konci. Vedľa druhej generácie Duster, ktorú odhalili vlani, sa tu pod plachtou skrýva ešte jeden zaujímavý automobil. Dacia nešpecifikovala, o čo presne ide, ale s najväčšou pravdepodobnosťou je to kompaktný crossover pre ruský a ázijské trhy.

Ak si na toto auto robíte zálusk, pravdepodobne vás sklameme. Nasadenie vozidla na európske trhy (vrátane toho nášho) zatiaľ nebolo potvrdené ani vyvrátené, ale skôr sa s ním nepočíta. V európskych krajinách by si automobil vzhľadom na nízku ceu mohol odkrojiť nemalú časť z predajov modelu Renaultu Capture, čo by sa francúzskym vlastníkom určite nepáčilo.

Ďalej sa predpokladá, že na mimoeurópske  trhy voz zamieri s logom Renaultu, čo je na vybraných miestach už zažitá prax. Vedenie francúzskej automobilky tak robí v destináciách, kde Dacia nemá také meno, aby predaje dostatočne odsýpaly.

S najväčšou pravdepodobnosťou vozidlo dostane platformu druhej generácie Duster, čo okrem iného znamená aj možnosť pohonu 4×4. Novinka sa verejnosti prvýkrát predstaví na augustovom autosalóne v Moskve.

(šr), foto Dacia

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov