Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Poznáme nové Hyundai Santa Fe

Štvrtá generácia modelu Santa Fe dizajnovo nadväzuje na model Kona. Zatiaľ čo predná maska je s delenými reflektormi a výraznou mriežkou chladiča skôr mladícky expresívna, zadné partie sú o poznanie uhladenejšie. Ako celok novinka pôsobí športovo elegantne až sebavedomo.

Z prvých informácií, ktoré dnes automobilka zverejnila, novinka prinesie nielen sebavedomo vyzretý dizajn, ale aj mnoho novej modernej techniky. Raz darmo. V Európe je Santa Fe pre Hyundai vlajkovou loďou. Prvé obrázky podčiarkujú charakter interiéru automobilov Hyundai. Žiadne dizajnérske ani ergonomické úlety neprichádzajú do úvahy.  Interiér je teda podľa očakávania navrhnutý s dôrazom na kvalitu materiálov, príkladné dielenské vypracovanie a premyslenú ergonómiu pracoviska vodiča. Podobne ako odchádzajúca generácia bude aj nový Santa Fe k dispozícii aj so siedmimi sedadlami s tradičným označením Grand Santa Fe. Základný päťdverový model ponúkne batožinový priestor s objemom 625 dm3.

   

   

Nová technika

Santa Fe prinesie viacero nových technických riešení. K dispozícii bude napríklad vylepšený systém pohonu všetkých štyroch kolies HTRAC ako aj rozšírený balík asistenčných systémov, ktoré automobilka označuje ako Hyundai SmartSense™. Veľmi zaujímavo znie funkcia Rear Occupant Alert, ktorá monitoruje zadné sedadlá, keď vodič opúšťa automobil. Systém Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist pri cúvaní na cestu z miesta s nedostatočným výhľadom nielen upozorňuje vodiča, keď sa zboku približuje iné vozidlo, ale aj automaticky zabrzdí Santa Fe v nebezpečnej situácii. Safety Exit Assist zabraňuje nehodám, keď sa zozadu približujú iné vozidlá alebo cyklisti dodatočným zamknutím dverí, aby pasažieri mohli vystúpiť iba keď je to bezpečné. Pasívnu bezpečnosť zlepšuje zvýšená pevnosť karosérie, zvyšujúca ochranu posádky pri nehode. Vďaka širšiemu uplatneniu technológie tepelného tvárnenia a využitiu ocele ultra vysokej pevnosti v podiele 57% – čo je najväčší podiel doteraz použitý pri automobile Hyundai. Ľahká a pritom pevná karoséria okrem zvýšenia bezpečnosti prispieva aj k zlepšeniu jazdnej dynamiky.

   

   

Pod kapotu

Pre Santa Fe novej generácie automobilka pripravila dva dieselové a jeden benzínový agregát. Motory spĺňajú novú emisnú normu Euro 6c a majú zníženú spotrebu paliva. Štandardný štvorvalcový turbodiesel 2.0 CRDi je na výber v dvoch modifikáciách s výkonom 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k) v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo novo vyvinutou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Väčší turbodiesel 2.2 CRDi s výkonom 144 kW (197 k) má s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou o 3 až 4 % nižšiu spotrebu paliva ako v predchádzajúcej generácii. Ponuku motorov dopĺňa benzínový štvorvalec 2.4 GDI s výkonom 136 kW (185 k).

   

Nová  konektivita

Hyundai Santa Fe ponúkne viacero alternatív konektivity. Príplatkový systém infotainmentu s dotykovým displejom 20,3 cm (8 palcov), vybavený integrovanou navigáciou podporuje Apple CarPlay, Android Auto ako aj služby Live Services. Nižší systém infotainmentu, s dotykovým displejom 17,8 cm (7 palcov), umožňuje integráciu smartfónu vodiča cez Apple CarPlay a Android Auto. Poslednou novinkou, ktorú automobilka odhalia, je nový head-up displej.  Dôležité jazdné informácie a signály bezpečnostných systémov premieta priamo na predné okno. Vysoká svetelnosť 10,000 cd/m2 a uhlopriečka obrazu 20,3 cm umožňuje optimálnu viditeľnosť aj za intenzívneho denného svetla a zachytenie informácií bez odpútania pohľadu vodiča od premávky pred vozidlom.

Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov