Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hexagon Classics predáva takmer 60-ročný Aston Martin DB4

Aston Martin DB4 z roku 1959, ktorý ponúka spoločnosť Hexagon Classics, je jedným z prvých troch vyrobených kusov.

Tak takáto možnosť sa už v živote nemusí opakovať! Britská spoločnosť Hexagon Classics, ktorá sa môže pochváliť jednou z najväčších zbierok klasických automobilov v Európe, predáva Aston Martin DB4 MK1 z roku 1959.  

Cena veterána nie je známa, avšak posledná renovácia automobilu vrátane  prestavby motora s objemom 4,2 litra si vyžiadala investíciu vo výške 222.000 libier (254.636 €). Motoristickí nadšenci si rozhodne dobre uvedomujú, že ide o jeden z najunikátnejších modelov Aston Martin, ktoré sú dostupné na zberateľskom trhu.

DB4 je športový automobil, ktorý predávala britská automobilka Aston Martin v priebehu rokov 1958 až 1963. Sériové prevedenie kupé Aston Martin DB4 sa predstavilo v roku 1958 na London Motor Show v Earls Court. Vývoj Aston Martin DB4 odštartoval v roku 1954. Kľúčovými osobnosťami vývoja boli hlavný manažér John Wyer, konštruktér podvozku Harold Beach a tvorca motoru Tadek Marek.

Ľahkou štvormiestnu hliníkovú karosériu navrhlo talianske dizajnérske štúdio Carrozzeria Touring. Elegantné línie vytvoril Federico Formenti. Využil pritom svoj systém „superleggera“, pri ktorom sú hliníkové panely upevnené na trubkový rám, spojený s pevnou oceľovou plošinou. Hoci dizajn karosérie a konštrukcia podvozku pochádzali z Apeninského polostrova, vyrábal sa Aston Martin DB4 v britskej továrni Newport Pagnell. Výnimku tvorilo len niekoľko prototypov, ktoré boli vyrobené v anglickom kniežatstve Buckinghamshire.

Svetlo sveta uzrelo niekoľko prototypov, z ktorých jeden neskôr používala manželka Davida Browna (výrobca pretekárskych vozidiel Aston Martin) a jeden, nazvaný Works Prototype už mal karosériu Touring bez nárazníkov a s kvapkovými krytmi svetlometov.

Pri vývoji vozidla bolo nutné vysporiadať sa so sériou problémov, medzi ktoré patrilo napríklad prehrievanie nového motoru. Aston Martin DB4 dostal radový šesťvalec DOHC (180 kW), na prianie od 4. série motor Vantage (200 kW) s vyšším kompresným pomerom a troma karburátormi, na želanie od 3. série motor GT (225 kW) s tromi karburátormi Weber.

DB4 mal blok aj hlavu valcov z ľahkej zliatiny. Kotúčové brzdy na všetkých kolesách, zavesenie predných kolies podľa návrhu W.O. Bentley – Lagonda, zadných kolies identické s typom DB2 podľa návrhu Claude Hilla. Karoséria z ľahkých zliatin bola vyrobená podľa návrhu talianskej karosárne Touring Voz mal kvapalinové kotúčové brzdy Girling s posilňovačom.

Hliníkové panely boli montované na trubkovú konštrukciu na masívnej podlahovej plošine. Na prianie sa začala od 4. série do vozov montovať prevodovka Borg Warner. Podvozok DB4 mal nezávislé zavesenie predných kolies na dvojitých priečnych ramenách a zadnú tuhú nápravu s pozdĺžnymi ramenami. Pérovanie zaisťovali vinuté pružiny, teleskopické tlmiče a stabilizátory.

jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov