Krásne Ferrari 212 Europa z roku 1952 môže byť aj vaše! Aukcia štartuje už v sobotu.
Tomu sa povie zberateľská rarita! Na januárovej automobilovej aukcii Barret-Jackson v americkom Scottsdale (13.-21. januára 2018) sa majetnejší motoristickí zberatelia môžu tešiť na atraktívny kúsok. Vyvolávacia cena vozu Ferrari 212 Europa podľa Pininfarina z roku 1952 je 1,5 milióna amerických dolárov (1 250 833 €).
Tento model Ferrari 212 Europa, ktorý sa vyrábal v rokoch 1951 – 1952, je netradičnou zberateľskou záležitosťou vzhľadom na ranné obdobie automobilky s čiernym koňom v znaku. Prvé z jedenástich vyrobených Coupé 212 podľa dizajnérskeho štúdia Pininfarina použili ako ukážkový model na Turínskom autosalóne v roku 1953.
Automobil reštaurovaný v neskutočne vysokom štandarde je súčasne prvým Ferrari, ktoré na prestížnej augustovej prehliadke elegancie Pebble Beach Concours d’Elegance v roku 1993 získalo plný počet 100 bodov. Motoristická verejnosť si však už zvykla, že väčšinou sa vozy Ferrari nachádzajú len v múzeách alebo súkromných zbierkach.
Skutočne nie je každodennou záležitosťou, aby ste našli historický kúsok, ktorý je súčasne krásne obnovený a všeobecne uctievaný zo strany motoristických odborníkov laickej verejnosti. Avšak práve tak je tomu v prípade spomínaného modelu Ferrari 212 Europa.
V októbri roku 1952 začala spoločnosť Ferrari postupný prechod z platformy predchádzajúcej série 212, ktorá vyvinula prvú sériu Europa (označenú sériovým číslom EU). Prvé z týchto vozidiel debutovalo pod názvom Inter Kabriolet s karosériou od štúdia Pininfarina (podvozok číslo 0235 EU).
Nové GT vozidlo bolo dobre prijaté čiastočne kvôli zväčšenému rozmeru rázvoru a zlepšenej dynamike podvozku. Len 78 kusov z modelu 212 Inter bolo vyrobených v rokoch 1951 až 1953, pričom 26 z posledných 29 vozidiel získalo označenie podvozku EU ako Europas.
Tieto autá boli poháňané motorom SOHC V12 s výkonom 127 kW (170 k) a s tromi karburátormi Weber 36 DCF. K dispozícii je manuálna 5-stupňová prevodovka s nezávislým predným odpružením s nerovnakými ramenami a špirálovými pružinami, zadnou nápravou s listovými pružinami a paralelnými vlečnými ramenami s hydraulickými kotúčovými brzdami. Každé z týchto ojedinelých vozidiel bolo ručným dielom majstrov, často prispôsobeným konkrétnemu zákazníkovi.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov