Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Na severe Európy testujú elektrické kĺbové autobusy z Číny!

U nás si na také ešte musíme počkať, ale v Osle ich už majú! Čínska spoločnosť BYD dodala do nórskej metropoly prvé dva kĺbové elektrobusy, pričom osemnásť metrov dlhé autobusy poslúžia na najvyťaženejšej linke 31E v Osle.

Nórsko je jednou z európskych krajín, ktoré aktívne rozvíjajú koncept „Smart city“ a čistú mestskú mobilitu. Nie je žiadnym tajomstvom, že táto krajina je lídrom v podiele elektrických automobilov na celkovo novo predaných vozov, ale Čína je zasa jednoznačným svetovým premiantom v oblasti výroby a nasadenia elektrobusov (pozn. viac ako 250.000).

Nový kĺbový elektrobus BYD bude obsluhovať vyťaženú linku medzi mestskými časťami Grorud a Fornebu v Osle. Túto trasu denne využije asi 50.000 cestujúcich, ročne potom okolo 15 miliónov. Tamojšia dopravná spoločnosť Nobina sa tak stala prvou európskou firmou, ktorá nasadí do prevádzky čínsky kĺbový elektrický autobus.

V rámci programu „Smart city“ už Oslo prevádzkuje park piatich palivočlánkových autobusov, ku ktorým sa na jeseň pripojili tiež dva elektrobusy Solaris Urbino 12 electric s priebežným dobíjaním Siemens podľa európskeho štandardu OppCharge. Dva elektrobusy  premávajú v Osle medzi štvrťami Vika a Mortensrud.

Dopravcom je Unibuss, prevádzkujúci celkovo 750 autobusov na diaľkových linkách a v mestskej doprave. Elektrobusy Solaris pro Unibuss s 31 miestami na sedenie sú vybavené elektrickým pohonom ZF AVE 130 s elektromotormi umiestnenými na nábojoch kolies a ako zdroj energie slúžia trakčné batérie s celkovou kapacitou 75 kWh.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov