Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


RENAULT ZOE: PREKONAL OČAKÁVANIA

RENAULT ZOE JE U NÁS NOVÝM A HNEĎ AJ VEĽMI SILNÝM HRÁČOM V SEGMENTE ČISTO ELEKTRICKÝCH AUTOMOBILOV.

Text: Dalibor Klíma, foto: Juraj Hrivnák

Pri súčasných elektromobiloch je najvážnejším problémom dojazd. Nasledujú čas dobíjania a cena. Poďme pekne po poriadku.
Dojazd narastá
Deklarovaný dojazd, meraný podľa cyklu NEDC, je 400 km. Úžasné číslo (na dnešné časy). No už na druhej strane prospektu k vozidlu je napísané, že reálne to znamená Pri akumulátore nabitom na 100 % (pri preberaní vozidla) bol indikovaný dojazd 259 km. Po meste som najazdil 122 km, kapacita akumulátora klesla
na 69 % a dojazd na 222 (!) km. Teda pri rozumnom jazdení v ideálnych podmienkach to vychádza na 344 km. Výborné! Ďalšie nabitie na 100 %: indikovaný
dojazd 320 km. Palubný počítač „pochopil“, že jazdím slušne. Lenže vybehol som na diaľnicu a tempomat nastavil na 130 km/h. Toto je pre každý elektromobil ten najhorší režim. Na 33 % kapacity som prešiel 54 km. Vychádza to na dojazd pri 130 km/h na vyše 160 km. Aj to je výborná hodnota! Väčšina elektromobilov toto reálne dokáže v meste. Takže výlety po meste a okolí do 250 km zvládne úplne hravo, po diaľnici 150 km s istotou. Ešte to nie je ako spaľovací motor, ale pokrok je veľký!

Dobíjanie ešte zdržuje
Za aký dlhý čas sa akumulátor dá dobiť? Možností je niekoľko, vyskúšal som dve: z 55 % na 100 % dobije 32 A nabíjačka za 1:40 hod. Doma v obyčajnej zásuvke bola rýchlosť dobíjania 4 % (7 km dojazdu) za hodinu. Toto je ten najpomalší spôsob. Oficiálne údaje: domáca zásuvka 10 A 25 hod., 22 kW/32 A nabíjacia stanica
2:40 hod.

Dobrý kompakt
Ak sa pozrieme na Zoe ako na „normálny“ automobil, zaslúži si pochvalu. Sedí sa v ňom pohodlne. Vpredu je veľa miesta, vzadu pozdĺžne tak akurát. Nohy sú dosť vysoko, vzadu je totiž podlaha trocha zvýšená pre akumulátor. Schod sa končí za zadnými sedadlami a neobmedzuje objem kufra. Displej pred vodičom je plný informácií, ale na môj vkus je trocha prehnane farebný a graficky komplikovaný. Strohejší by pôsobil technickejšie. Plusom je veľký displej uprostred palubnej dosky, ktorý je prehľadný a dobre nakonfigurovaný. Ovládanie Zoe je absolútne jednoduché. Jazda je extrémne tichá, aj na diaľnici. Vozidlo je veľmi živé do cca 70 km/h. Režim Eco dynamiku ešte trocha okreše, ale na bežnú jazdu je v poriadku. Rozjazd je pre elektrické vozidlá typický, trocha „gumový“, ale platí to na prvých pár metrov, potom to už ide rýchlejšie ako s väčšinou áut s konvenčným motorom. Tuhý podvozok je počuť, ale to aj vďaka tomu, aký je motor
tichý. V zákrutách je Renault Zoe slušne stabilný aj vďaka nízko umiestnenému akumulátoru.
Jeden z najlepších
Zoe je vynikajúci elektromobil, v súhrne vlastností momentálne najlepší vo svojej kategórii na našom trhu. Ak k tomu prirátame dotáciu 5 000 €, ťažko nájsť v tejto cenovej kategórii momentálne lepšiu voľbu.

Renault Zoe R90 Z.E.40
Cena a záruka:
základ/test 28 400/34 765 €
5 rokov/100 000 km; 8 rokov/160 000 km na akumulátor
Motor: synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi (PMSM), max. výkon 65 kW (88 k), max. krútiaci moment 220 Nm. Emisie CO2 0 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
0 – 100 km/h za 13,2 s, vmax = 135 km/h, spotreba výrobca/ test 13,3/13,6 kWh/100 km

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov