Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Autonómna jazda? Nie, hovorí väčšina!

Dve tretiny európskych vodičov stále chcú šoférovať aj vtedy, keď sa autonómne autá stávajú bežnými. Približne len 33% respondentov “víta príchod samoobslužných vozidiel”.

Výskum Ipsos, ktorý bol spustený ako súčasť kampane Mazda Drive Together, získal odpovede od 11 008 ľudí na kľúčových európskych trhoch a odhalil, že priemerne 66% vodičov chce zostať za volantom aj v prípade, keď sa automobily stávajú široko dostupné: v Spojenom kráľovstve, Nemecku, Rakúsku a Poľsku je toto číslo až 71% a len v Taliansku kleslo pod 60% (59%). Priemerne dvaja z troch európskych vodičov chcú byť schopní riadiť auto aj v prípade, keď sa automatické  riadenie automobilov stane samozrejmým.

    

Okrem toho štúdia zistila, že len 33% vodičov “víta príchod autonómnych vozidiel”, pričom počet vo Francúzsku a Holandsku poklesol až na 25% a vo Veľkej Británii dosahoval len 29%. Zaujímavé je, že prakticky neexistujú dôkazy o väčšej podpore pre samoriaditeľné autá v mladších vekových skupinách v celej Európe – v skutočnosti nie je pravdepodobné, že osoby vo veku 18-24 rokov (33%) privítajú auto-riadenie automobilov ako osoby 25-34 ročné (36%) a 35-44 ročné (34%).

Výskum tiež odhalil významné emocionálne spojenie medzi autom a vodičom, čo dokazujú aj štatistiky: Priemerne 69% vodičov vraví “dúfam, že budúce generácie budú mať naďalej možnosť riadiť autá” – to je až 74% v Poľsku a 70% alebo viac v Spojenom kráľovstve, Nemecku, Francúzsku a Švédsku. Okrem toho 36% tých, ktorí majú radosť z jazdy, vidia svoje auto a akt jazdy ako “rozšírenie mojej osobnosti” s počtom zvyšujúcich sa na 56% v Poľsku a 46% v Taliansku. A 34% súhlasí s tým, že jazda v nebezpečenstve sa stáva “zabudnutým potešením” – vo Francúzsku, Taliansku a Poľsku je to 40% alebo viac.

Prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Mazda Motor Europe Jeff Guyton povedal: „Ako značka máme radosť z jazdy a tento výskum veľmi jasne dokazuje, že s nami súhlasí obrovské množstvo európskych vodičov a preferujú fyzické potešenie z jazdy.“A pokračoval:

„Preto v spoločnosti Mazda veríme v uvedenie vodiča do srdca všetkého, čo robíme, a preto sa naša súčasná kampaň Drive Together zameriava na spojenie medzi autom a vodičom. Nazývame to Jinba Ittai, čo je japonská fráza, ktorá sa používa na opísanie perfektnej harmónie medzi lukostrelcom a jeho koňom. Práve táto filozofia zameraná na človeka je základom nášho podnikania a pomáha nám vytvárať autá, ktoré zbližujú vodiča a jeho auto.“

„Ak sa pozriete na automobilový priemysel vo všeobecnosti, veríme, že mnohí výrobcovia berú veľa čistého potešenia z jazdy od vodičov. V spoločnosti Mazda bojujeme proti tomuto a z výskumu je zrejmé, že stále existuje obrovské percento vodičov, ktorí chcú byť len za volantom. Vo svete, ktorý spochybňuje akt jazdy a znehodnocuje úlohu automobilu a úlohu vodiča prostredníctvom technologických zmien, budeme aj naďalej napadať konvenciu pre lásku k jazde.“

Ďalšie zistenia z prieskumu ukazujú, že 54% Európanov je pre “zábavu” – vo Švédsku dosahuje až 73% a Spojené kráľovstvo, Holandsko, Poľsko a Rakúsko dosahujú až 60%; v priemere 53% hovorí, že “jazda je viac než jednoduché dostať sa z bodu A do bodu B”.

* Technická poznámka: Údaje z prieskumu spotrebiteľov uskutočneného spoločnosťou Ipsos MORI vychádzajú z prieskumu medzi 11 008 dospelými na 11 európskych trhoch, pričom na každom trhu sa zapojilo najmenej 1 000 respondentov. Všetky rozhovory sa uskutočnili v dňoch 7. – 22. septembra 2017. Údaje z prieskumu spotrebiteľov sú vyvážené podieľmi obyvateľov jednotlivých krajín podľa veku a pohlavia regiónu.

Mazda (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov